Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Unesco Yaratıcı Kentler Ağı ile Antalya Kentinin Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 16, 30.06.2015

Öz

Günümüzde yaratıcılık sürdürülebilir turizm yönetimi için stratejik bir faktör olarak görülmektedir. Yaratıcı turizm, destinasyonla, kültürlerle ve insanlarla daha çok eğitim, duygusal, sosyal ve katılımcı etkileşimi içermektedir. Yaratıcı turizmin geliştiği yerlerdeki yerel halk ve destinasyon yöneticileri kendini geliştirmek, bu bölgelerin yaratıcılığını bir kaynak olarak tanımak ve turistlerin yeni deneyimlere artan taleplerini karşılamak için fırsatları değerlendirmelidirler. Bu araştırma kapsamında, turizmde yaratıcılık sürecinin nasıl olması ve nelerin yapılması gerektiği bir turizm kenti özelinde “UNESCO Yaratıcı Kent Ağı” programı bağlamında açıklanmaya çalışılmıştır. Öncelikle turizmde yaratıcılık ve “UNESCO Yaratıcı Kent Ağı” ile ilgili yapılan yazın taraması yapılmıştır. İlk olarak yaratıcı turizm uygulama süreci örneği olarak “UNESCO Yaratıcı Kent Ağı” programı bağlamında uygulama örnekleri ile ilgili hazırlanmış dökümanlar internet ortamından bulunmuş ve incelenmiştir. Araştırma sürecinin ikinci aşamasında önemli bir turizm destinasyonu olan Antalya örnek olay olarak ele alınmış ve yaratıcı turizm planlama ve uygulama sürecinde nelerin nasıl yapılması gerektiği konularında bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sürecinde nitel yöntem kullanılmıştır. Döküman analizi ve görüşmeler ile toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonuçlarının turizm destinasyonunun planlaması ve uygulamalarından sorumlu kişi ve kuruluşlar için önemli bilgiler sağlayacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Andersson L. & Thomsen B. S. (2008). “Performative experiments and cultural re-planning – Recaptuling the spectacle of the city”. Nordic Journal of Architectural Research 20 (2008) 39-51.
  • Bourdieu P. (1984). Distinciton: A Social Critique of the Judgement of Taste. London: Routledge 1984.
  • Crewe L. & Beverstock J. (1998). “Fashioning the city: Cultures of consumption in contemporary urban spaces”. Geoform 29 (1998) 287- 308.
  • Florida R. (2002). The Rise of the Creative Class: And How it's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life. New York 2002.
  • http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/creativity/creative-cities-network/about-creative-cities
  • http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/creativity/creative-cities-network/evaluation-and-studies
  • http://www.unesco.org/new/en/culture/themes/creativity/creative-cities-network/interviews-and-articles
  • Mommaas H. (2009). “The turn of inheritance in tango: Official policies, tourism, dance championship in the city of Buenos Aires”. Cuadernos de Antropologia Social 30 (2009) 155-172.
  • Pine J. & Gilmore J. (1999). The Experience Economy. Boston 1999.
  • Ray C. (1998). “Culture, Intellectual Property and Territorial Rural Development”. Sociologia Ruralis 38 (1998) 3-20.
  • Raymond C. (2007). “Creative Tourism New Zealand: The practical challenges of developing creative tourism”. Eds. Richards G. & Wilson J. Tourism, Creativity and Development (2007) 145-157. London.
  • Rhodes M. (1961). “An Analysis of Creativity”. Phi Delta Kappan 42 (1961) 305-310.
  • Richards G. (2011). “Creativity and Tourism”. Annals of Tourism Research 38/4 (2011) 1225-1253. Richards G. & Raymond C. (2000). “Creative tourism”. ATLAS News 23 (2000) 16-20.
  • Richards G. (2010). “Tourism Development Trajectories-from culture to creativity?”. Tourism and Management Studies 6 (2010) 9-15.
  • Richards G. (2011). “Creativity and Tourism”. Annals of Tourism Research 38/4 (2011) 1225-1253.
  • Richards G. & Willson J. (2006). “Developing Creativity in Tourism Experiences: A Solution to the Serial Reproduction of Culture?”. Tourism Management 27 (2006) 1408-1413.
  • Robinson J. R. (2008). “Webster's Dictionary Definition of Creativity”. Online Journal for Workfoce Education and Development 3, http://opensiuc.lib.siu.edu/ojwed/vol3/iss2/2/
  • Tan S. K., Kung S. F. & Luh D. B. (2013). “A Model of ''Creative Experience'' in Creative Tourism”. Annals of Tourism Research 41 (2013) 153-174.
  • Taylor C. (1988). “Various Approaches to and Definitions of Creativity”. Ed. R. J. Sternberg, The Nature of Creativity (1988) 99-124. Cambridge.
  • UNESCO (2006). Towards Sustainable Strategies for Creative Tourism Discussion Report of the Planning Meeting for 2008 International Conference on Creative Tourism Santa Fe, New Mexico, USA October 25-27, 2006.
  • UNESCO (September, 2013). Creative Cities Network Mission Statement, September 2013 http://www. unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/CLT/pdf Mission_statement_Bologna_creative_cities_meeting.pdf
  • UNESCO (October, 2013). UNESCO Creative Cities Programme, Nomination Procedures, October 2013. http://www.unesco.org/new/fileadmin/MULTIMEDIA/HQ/CLT/pdf/Nomination_Procedures_EN_Rev_161013_FINAL.pdf
  • Yıldırım A. & Şimşek H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara 2011.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm Ekonomisi, Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası, Turizm Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Edina Ajanovıc

Beykan Çizel

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ajanovıc, E., & Çizel, B. (2015). Unesco Yaratıcı Kentler Ağı ile Antalya Kentinin Değerlendirilmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 5(1), 1-16.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr