Bu araştırmanın amacı, sınavla öğrenci alan ortaöğretim okullarının pansiyonunda kalan öğrencilerin pansiyonla ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Antalya Korkuteli Fatma Mehmet Cadıl Anadolu Öğretmen Lisesi pansiyonunda kalan 90 öğrenci, örnek-lemi de bu pansiyonda barınan kolay örnekleme yöntemine uygun seçilen 6 kız öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir araştırma olup iç içe geçmiş tek durum deseniyle kurgulanmış bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formuyla bireysel görüşme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin pansiyonda kalmaktan mutlu oldukları, pansiyonda kalmanın onların sosyal gelişimlerine katkı sağladığı, nöbet tutan öğretmenleriyle iletişimlerini güçlendirdiği, öğretmenleri-nin anne-baba yokluğunu fazla hissettirmedikleri, yemeklerden memnun oldukları, ama temizlikten, idarecilerinin tavırlarından, en önemlisi sürekli diğer okullarla rekabete zorlanmaktan memnun olmadık-ları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |