Türkiye’de sürücü eğitimini yetişkin eğitimi bağlamında ele alan ve informal öğrenmenin sürücülük eğitimindeki önemini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, nitel bir araştırmadır. Türkiye’deki sürücü kurslarında gerçekleşen eğitim ve sürücülüğü öğrenme kısımlarıyla ilgili veriler görüşme yoluyla toplan- mıştır. Görüşmeler; yapılan sınavlar sonucunda sürücü belgesi almaya hak kazanmış durumda olan sürücü adaylarıyla 2010 yılında Ankara İli’nde gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, Türkiye’de özel MTSK’da sürücü eğitimi alan adayların çoğunluğunun sürücülüğü kurs dışında öğrendiklerini ortaya koymaktadır. Bulgu- lardan sürücü adaylarının büyük çoğunluğunun, kursa başlamadan önce veya kursla eşzamanlı olarak, sürücülüğü öğrenmek için kurs dışında informal öğrenme çalışmaları yaptıkları anlaşılmaktadır. Görüşme yapılan sürücü adayları öz-yönelimli birer öğrenen olarak sorumluluk alıp sürücülüğü öğrenme konu- sunda yürüttükleri çalışmalar sonucu gerçekleşen öğrenmeleri kurstaki çalışmalarına eklemlemişlerdir. Bu araştırma yetişkin birer öğrenen olan sürücü adaylarının hazır bulunuşlukları ve toplumsal rolleri çerçevesinde kendi öğrenme ihtiyaçları konusunda karar verme noktasında sorumluluk alarak hareket ettiklerini ortaya koymaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |