Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sanal Alışveriş

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 33, 30.06.2014

Öz

Dünyada teknolojik anlamda yaşanan gelişmeler, toplumsal ve kültürel hayata yönelik değişimlerin yanı sıra, ekonomik alanda da yeni anlayışları beraberinde getirmiştir. İnternetin, ekonomik hayatın çeşitli alanlarında kullanımının yaygınlaşması ile ekonomik sistemin bir parçası olan firmalar faaliyetlerini elektronik ortama taşımıştır. Bilgisayar ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler firmaların yanı sıra, tü-keticilerin de alışveriş alışkanlıklarını değiştirmiştir. Son yıllarda sayıları hızla artan sanal mağazalar bu değişikliğin somut örneğidir. Hızla gelişen sanal mağazalar ile mekânsal engeller ortadan kalkmakta; firmalar ticari etkinliklerini ülke sınırları dışına taşıyarak müşteri potansiyellerini arttırmaktadır. Firmalar teknolojinin sunduğu imkânları kullanarak tüketicilere ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri anında temin edebilmektedir. Tüketiciler ise, bilgisayar ve iletişim teknolojileri aracılığı ile evlerinden çıkmadan, yo-rulmadan, hızlı ve kolay bir biçimde tüm dünyadan alışveriş yapma olanağına kavuşmuşlardır. Sanal alışveriş deneyimi hem tüketicilere hem de firmalara sunduğu avantajlarla tüm dünyada olduğu gibi ülke-mizde de hızla yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada internet, internetin ortaya çıkardığı sanal alışveriş etkin-liği, sanal alışverişin avantajları, dezavantajları ve sanal alışveriş için Türkiye özelinde yapılan değerlen-dirmeler başlıklar halinde incelenecektir.

Kaynakça

  • Aksoy, R. (2006). “Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları”. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2 (4), 79-90.
  • Aksoy, R., & Sever, H. (2012). “Elektronik Pazarlarda Güven Problemi ve Kriminal Faaliyetler”. Electronic Journal of Vocational Colleges, May 2012, 154-164.
  • Algür, S., & Cengiz, F. (2011). “Türk Tüketicilere Göre Online (Çevrimiçi) Alışverişin Riskleri ve Yarar-ları”. Journal of Yasar University, 22 (6), 3666-3680.
  • Altunışık, R., Sütütemiz, N., & Çallı, L. (2010). “E-Memnuniyeti Etkileyen Performans Kriterlerinin Tespiti Üzerine Bir Araştırma (E-Perakendecilik Örneği)”. Akademik Bakış Dergisi, 20, 1-17.
  • Anbar, A. (2001). “E-Ticarette Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri”. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 2, 18-32.
  • Arasta Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği Dergisi. (1999), 12, 54-57. “Şimdi Tıklayarak Kazanma Zamanı”.
  • Arasta Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği Dergisi. (2012), 85, 46. “E-Ticarette Kadınlar Dekorasyon, Erkekler Fonksiyonellik Peşinde”.
  • Armağan, A. (2013). “Gençlerin Sanal Alanı Kullanım Tercihleri ve Kendilerini Sunum Taktikleri: Bir Araştırma”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6 (27), 78-92.
  • Arslan, M. (2004). Mağazacılıkta Atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Başaran, F. (2005). “İnternetin Ekonomi Politiği”. Eds. M. Binark, & B. Kılıçbay. İnternet, Toplum, Kültür, 32-52. Ankara: Epos Yayınları.
  • Bıçakçı, İ. (2008). Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna Tüketimin Evrimi ve Türkiye’deki Yansımaları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5 (1), 1-25.
  • Bilir, K., (2013, Ocak). “Sanal Alışveriş- İnternet Kullanıcıları - Avrupa - Türkiye - Türkiye’de İnternet Kullanımı”. Bloglife TR, 3, 21.
  • Bozkurt, V. (2012). Endüstriyel ve Post-Endüstriyel Dönüşüm Bilgi, Ekonomi, Kültür. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Demirel, H. (2010). “Üniversite Öğrencilerinin Elektronik Alışveriş Hakkındaki Görüşleri”. Gazi Üniversi-tesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12/3, 119-134.
  • Engel, J. F., Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1995). Consumer Behavior. Orlando, FL: Dryden.
  • Enginkaya, E. (2006). “Elektronik Perakendecilik ve Elektronik Alışveriş”. Ege Akademik Bakış, 6 (1), 10-16.
  • Ere, S. (2002). Elektronik Ticarette Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Eroğlu, S. A., Machleit, K. A., & Davis L. M. (2001). “Atmospheric Oualities of Online Retailing: A Conceptual Model and Implications”. Journal of Business Research, 54 (5),177-184.
  • Fırlar, G. B., & Yeygel, S. (2004). Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama İletişimi. İzmir: Ege Üniversi-tesi Basımevi.
  • Haşıloğlu, B. S. (2007). Elektronik Posta İle Pazarlama, İstanbul: Beta Basım.
  • Hussain, M. A., Anwar, M. Z., Mehboob, H., Majeed, A., & Samin, T. (2011). “Virtual Shopping and Impulse Purchasing Strengths and Weaknesses in Pakistan”. International Journal of Computer Sicience Issues, 8 (2), 192-199.
  • Kalakota, R.,& Whinston, B. A. (1997). Electronic Commerce. Massachusetts: Addison Wesley.
  • Karadağ, E. (2010). İnternet Sizi Bekliyor: Ailenizin İnternet Kılavuzu. İstanbul: Türkiye Metal Sanayici-leri Sendikası.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İpek Agcadağ Çelik

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Agcadağ Çelik, İ. (2014). Sanal Alışveriş. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 4(1), 21-33.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr