Bu çalışmada, öğrencilerin duygusal ve psikolojik sağlamlığını desteklemek amacıyla okullarda uygulanan yenilikçi danışmanlık yöntemlerini incelemektedir. Makalede, çağdaş psikolojik danışmanlık yaklaşımlarının, öğrencilerin hızlı değişen dünyaya uyum sağlamaları ve stresle başa çıkma becerilerini geliştirmeleri üzerindeki etkisi ele alınmaktadır. Psikolojik sağlamlık, bireyin stresli yaşam olayları karşısında esneklik gösterip toparlanma gücünü ifade eder. Okullarda bu beceriyi geliştirmek için inovatif danışmanlık uygulamaları giderek önem kazanmaktadır. Makale, mindfulness, bilişsel davranışçı terapiler (BDT) ve teknoloji temelli müdahaleler gibi yeni yaklaşımların psikolojik sağlamlığa katkısını vurgulamaktadır. Özellikle sanal gerçeklik ve mobil uygulamaların kullanımı, öğrencilerin duygusal farkındalığını artırmak ve anksiyete, depresyon gibi sorunlarla başa çıkmak için etkili araçlar olarak sunulmaktadır. Bu çalışmada ele alınan yenilikçi psikolojik danışmanlık uygulamaları, öğrencilere duygusal dayanıklılık kazandırarak zorlu yaşam olaylarıyla başa çıkmalarını kolaylaştırır. Okullarda psikolojik sağlamlığı desteklemek için dijital ve yaratıcı terapi tekniklerinin kullanılması ve bireysel ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunmayı sağlar. İnovasyon odaklı psikolojik danışmanlık, öğrencilere problem çözme becerileri kazandırarak, onları hızlı değişen dünyaya uyum sağlamaya hazır hale getirir. Sonuç olarak, yenilikçi psikolojik danışmanlık uygulamaları, öğrencilerin duygusal dayanıklılığını güçlendirmekte ve akademik başarılarına da olumlu etkilerde bulunmaktadır. Bu uygulamaların eğitim sistemine entegre edilmesi, öğrencilerin hem bireysel gelişimlerine hem de toplumsal uyuma katkı sağlamaktadır.
Psikolojik sağlamlık İnovasyon Dijital danışmanlık Çevrimiçi terapi Psikolojik danışmanlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Kişilik Psikolojisi (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |