Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Digitalization in Religious Education and the Role of the Family

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 81 - 90, 31.12.2024

Öz

Education is rapidly changing and developing every day. In order for religious education and teaching to contribute to the moral development of individuals, to give meaning to their lives and to produce solutions to their problems in today's globalizing world, it needs to be approached with a new understanding and learned with new methods and techniques. In this context, effective and qualified teaching can be provided in religious education by taking advantage of the opportunities provided by digital technology. Digital technologies, interactive learning materials, video and audio recordings, and teaching tools such as virtual reality can enrich students' learning experiences and facilitate understanding and interpretation in religious education. Therefore, the use of digital technologies in religious education and teaching is important. In this context, parents are an effective and important factor. It is important for families to guide their children and set an example, especially on how to use technology.

Kaynakça

  • Acar, Ali Kemal. “İmkân ve Zorluklarıyla Gençlik Dönemi Din Eğitimi”. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 13 (22 Haziran 2022), 25-46. https://doi.org/10.53112/tudear.1054146
  • Arıcan, Sümeyra - Arıcı, Handan Yalvaç. “Sosyal Medyanın Gençlerin Din Algısına Etkileri”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (30 Aralık 2021), 1062-1106. https://doi.org/10.17859/pauifd.1020477
  • Arıcı, Handan Yalvaç - Arıcan, Sümeyra. “Ergen Din Tasavvurunun İnşasında Sosyal Medya”. Kalemname 12 (24 Aralık 2021), 67-93.
  • Arıcı, Handan Yalvaç - Arıcan, Sümeyra. “Sosyal Medyanın Etkilerine Yönelik Manevi Danışmanlık Eğitimi İhtiyaç Analizi”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (30 Haziran 2022), 263-302. https://doi.org/10.46353/k7auifd.1097067
  • Aybak, Tuğçe - İpek, Melek. “Ergenlik Dönemindeki Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Yaşadıkları Sorunlar”. Aydın Sağlık Dergisi 7/2 (01 Haziran 2021), 141-165.
  • Aydın, Mehmet Akif. TDV İslâm Ansiklopedisi. 2 Cilt. İstanbul, 1989. https://islamansiklopedisi.org.tr/aile
  • Aydoğdu, Fatih - Dilekmen, Mücahit. “Ebeveyn Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (23 Aralık 2016), 0-0.
  • Baykal, Ali. “Eğitimde Bilgisayar: Yararları ve Yetersizlikleri - 1”. https://www.academia.edu/28319060/E%C4%9Fitimde_bilgisayar_Yara rlar%C4%B1_ve_yetersizlikleri_1
  • Baykal, Ali. “Eğitimde Bilgisayar: Yararları ve Yetersizlikleri - 2”. https://www.academia.edu/28322395/E%C4%9Fitimde_bilgisayar_Yar arlar%C4%B1_ve_yetersizlikleri_2
  • Dağıtmaç, Murat - Ekmen, Şehadet. Dijital Psikolojik Devrim. İstanbul: Motto, 3. Basım, 2019.
  • Desmurget, Michel. Dijital Ahmak Fabrikası. çev. Ömer Kemal Buhari. İstanbul: İnsan Yayınları, 1. Basım, 2022.
  • Ege, Remziye. “Ailede Din Eğitimi”. Din Eğitimi El Kitabı. ed. Recai Doğan - Remziye Ege. Ankara: Grafiker Yayınları, 7. Basım, 2012.
  • Gedik, Sefa. Dijital Neslin Müslüman Bilinci. İstanbul: Çığır Yayınları, 2022.
  • Kalfa, Nazlı Tutku. Gençlik Dönemi İnanç Gelişimi ve Eğitiminde Etkili Olan Faktörler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Kılavuz, M. Akif. “Çocuğun Dini Eğitimi ve Öğretiminde Bilgisayarın Yeri ve Önemi”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/1 (01 Ocak 1998).
  • Kopuz, Tuba vd. “Dijital Ebeveynlik Tutumu İle Çocukların Güvenli İnternet Kullanımları Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 42 (29 Aralık 2022), 123-153. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1111996
  • Mert, Şevket. Bilgisayar Oyunları Yoluyla Okul Öncesi Dönemde Din Eğitimi. Hitit Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Özkan, Abdurrahman. Dijital Çağın Çocukları. İstanbul: Kriter Basım Yayın Dağıtım, 1. Basım, 2022.
  • Türel, Yalın Kılıç - Gür, Duygu. “Ebeveynlerin Çocukların Bilişim Teknolojileri Kullanımına Yönelik Tutumları Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (08 Haziran 2019), 145-165. https://doi.org/10.19171/uefad.455888
  • Vardarlıer, Pelin - Zafer, Cem. “Medya ve Toplum”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi 22/2 (30 Kasım 2019), 355- 361. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.472210

Din Eğitiminde Dijitalleşme ve Ailenin Rolü

Yıl 2024, Cilt: 3 Sayı: 2, 81 - 90, 31.12.2024

Öz

Eğitim her geçen gün hızla değişmekte ve gelişmektedir. Din eğitimi ve öğretiminin, günümüzde küreselleşen dünyada bireyin ahlaki gelişimine, hayatını anlamlandırmasına ve problemlerine çözüm üretmesine katkı sağlayabilmesi için yeni bir anlayışla ele alınması ve yeni yöntem ve tekniklerle öğrenilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, dijital teknolojinin sağladığı olanaklardan faydalanarak din eğitiminde etkili ve nitelikli bir öğretim sağlanabilir. Dijital teknolojiler, interaktif öğrenme materyalleri, video ve ses kayıtları, sanal gerçeklik gibi öğretim araçları, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini zenginleştirebilir ve din eğitiminde anlamayı ve yorumlamayı kolaylaştırabilir. Bu nedenle, din eğitimi ve öğretiminde dijital teknolojilerin kullanımı önemlidir. Bu bağlamda ebeveynler etkili ve önemli bir faktördür. Özellikle teknolojinin nasıl kullanacağı konusunda ailelerin çocuklarını yönlendirmesi ve örnek olabilmeleri önemlidir.

Kaynakça

  • Acar, Ali Kemal. “İmkân ve Zorluklarıyla Gençlik Dönemi Din Eğitimi”. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi 13 (22 Haziran 2022), 25-46. https://doi.org/10.53112/tudear.1054146
  • Arıcan, Sümeyra - Arıcı, Handan Yalvaç. “Sosyal Medyanın Gençlerin Din Algısına Etkileri”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 8/2 (30 Aralık 2021), 1062-1106. https://doi.org/10.17859/pauifd.1020477
  • Arıcı, Handan Yalvaç - Arıcan, Sümeyra. “Ergen Din Tasavvurunun İnşasında Sosyal Medya”. Kalemname 12 (24 Aralık 2021), 67-93.
  • Arıcı, Handan Yalvaç - Arıcan, Sümeyra. “Sosyal Medyanın Etkilerine Yönelik Manevi Danışmanlık Eğitimi İhtiyaç Analizi”. Kilis 7 Aralık Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 9/1 (30 Haziran 2022), 263-302. https://doi.org/10.46353/k7auifd.1097067
  • Aybak, Tuğçe - İpek, Melek. “Ergenlik Dönemindeki Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Yaşadıkları Sorunlar”. Aydın Sağlık Dergisi 7/2 (01 Haziran 2021), 141-165.
  • Aydın, Mehmet Akif. TDV İslâm Ansiklopedisi. 2 Cilt. İstanbul, 1989. https://islamansiklopedisi.org.tr/aile
  • Aydoğdu, Fatih - Dilekmen, Mücahit. “Ebeveyn Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi”. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi 11/2 (23 Aralık 2016), 0-0.
  • Baykal, Ali. “Eğitimde Bilgisayar: Yararları ve Yetersizlikleri - 1”. https://www.academia.edu/28319060/E%C4%9Fitimde_bilgisayar_Yara rlar%C4%B1_ve_yetersizlikleri_1
  • Baykal, Ali. “Eğitimde Bilgisayar: Yararları ve Yetersizlikleri - 2”. https://www.academia.edu/28322395/E%C4%9Fitimde_bilgisayar_Yar arlar%C4%B1_ve_yetersizlikleri_2
  • Dağıtmaç, Murat - Ekmen, Şehadet. Dijital Psikolojik Devrim. İstanbul: Motto, 3. Basım, 2019.
  • Desmurget, Michel. Dijital Ahmak Fabrikası. çev. Ömer Kemal Buhari. İstanbul: İnsan Yayınları, 1. Basım, 2022.
  • Ege, Remziye. “Ailede Din Eğitimi”. Din Eğitimi El Kitabı. ed. Recai Doğan - Remziye Ege. Ankara: Grafiker Yayınları, 7. Basım, 2012.
  • Gedik, Sefa. Dijital Neslin Müslüman Bilinci. İstanbul: Çığır Yayınları, 2022.
  • Kalfa, Nazlı Tutku. Gençlik Dönemi İnanç Gelişimi ve Eğitiminde Etkili Olan Faktörler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Uludağ Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Kılavuz, M. Akif. “Çocuğun Dini Eğitimi ve Öğretiminde Bilgisayarın Yeri ve Önemi”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/1 (01 Ocak 1998).
  • Kopuz, Tuba vd. “Dijital Ebeveynlik Tutumu İle Çocukların Güvenli İnternet Kullanımları Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme”. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 42 (29 Aralık 2022), 123-153. https://doi.org/10.14520/adyusbd.1111996
  • Mert, Şevket. Bilgisayar Oyunları Yoluyla Okul Öncesi Dönemde Din Eğitimi. Hitit Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, 2015.
  • Özkan, Abdurrahman. Dijital Çağın Çocukları. İstanbul: Kriter Basım Yayın Dağıtım, 1. Basım, 2022.
  • Türel, Yalın Kılıç - Gür, Duygu. “Ebeveynlerin Çocukların Bilişim Teknolojileri Kullanımına Yönelik Tutumları Üzerine Bir Ölçek Geliştirme Çalışması”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 32/1 (08 Haziran 2019), 145-165. https://doi.org/10.19171/uefad.455888
  • Vardarlıer, Pelin - Zafer, Cem. “Medya ve Toplum”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi 22/2 (30 Kasım 2019), 355- 361. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.472210
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emine Gençtürk 0009-0001-7327-5430

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 19 Kasım 2024
Kabul Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Gençtürk, Emine. “Din Eğitiminde Dijitalleşme Ve Ailenin Rolü”. MANAS Journal of Religious Sciences 3/2 (Aralık 2024), 81-90.