Adolescence, which is one of the important periods affecting religious development, has been a period in which the individual's search for identity intensifies, friendship relationships become important, conflicts with the family may occur, academic problems arise, addiction and some social problems may arise. However, processes such as questioning religious beliefs and experiencing social roles help young people to recognize and mature their selves. In this period of intense search for independence and autonomy, religious education may include rules and expectations that may conflict with adolescents' need for autonomy. The aim of this study is to understand the causes of conflicts in adolescence and to explore how religious education can be aligned with adolescents' autonomy needs. It also aims to examine how adolescents' conflicts with their parents affect their religious education and how these experiences are reflected in their religious beliefs and values. In this study, the effects of religious education experiences and family conflicts on the search for autonomy were evaluated by conducting a literature review. In order for religious education to be successful during adolescence, approaches that respect the autonomy and critical thinking needs of young people and take into account their individual characteristics and social environment should be adopted. Acting with this awareness by families and educators will help adolescents develop a healthy identity and belief system and contribute to social peace.
Religious Education Religious Development Adolescence Family Relations Parent-Adolescent Conflict
Dini gelişimi etkileyen önemli dönemeçlerden biri olan ergenlik dönemi, bireyin kimlik arayışının yoğunlaştığı, arkadaşlık ilişkilerinin önemli hale geldiği, aileyle çatışmaların yaşanabildiği, akademik sorunların ortaya çıktığı, bağımlılık ve bir takım toplumsal problemlerle karşı karşıya kalabildiği bir süreç olmuştur. Bununla beraber dini inançlarını sorgulama, toplumsal rollerin deneyimlenmesi gibi süreçler, gençlerin benliklerini tanımalarına ve olgunlaşmalarına yardımcı olur. Bağımsızlık ve özerklik arayışının yoğun olduğu bu dönemde din eğitimi, ergenlerin özerklik ihtiyaçlarıyla çatışabilecek kurallar ve beklentiler içerebilir. Bu çalışmanın amacı, ergenlikteki çatışmaların sebeplerini anlamak ve din eğitiminin ergenlerin özerklik ihtiyaçlarıyla nasıl uyumlu hale getirilebileceğini araştırmaktır. Ayrıca, ergenlerin ebeveynleriyle yaşadıkları çatışmaların din eğitimini nasıl etkilediğini ve bu deneyimlerin dini inanç ve değerlerine yansımasını incelemeyi hedeflemektedir. Bu çalışmada, literatür taraması yapılarak, din eğitimi deneyimlerinin ve aile içi çatışmaların özerklik arayışı üzerindeki etkileri değerlendirilmiştir. Ergenlik döneminde din eğitiminin başarıya ulaşması için gençlerin özerklik ve eleştirel düşünme ihtiyaçlarına saygı duyan, onların bireysel özelliklerini ve sosyal çevrelerini dikkate alan yaklaşımların benimsenmesi gerekmektedir. Ailelerin ve eğitimcilerin bu bilinçle hareket etmeleri, ergenlerin sağlıklı bir kimlik ve inanç sistemi geliştirmelerine yardımcı olacak ve toplumsal barışa katkıda bulunacaktır.
Din Eğitimi Dini Gelişim Ergenlik Aile İlişkileri Ebeveyn- Ergen Çatışması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.