This study aims to examine teachers' perceptions on the order and review of course subjects in Turkish Grammar teaching and the Turkish textbooks. The study is a descriptive study in which a combination of quantitative and qualitative evaluation techniques are used. Two different data collection tools were used in the study. These tools are "Teacher Perception Questionnaire on Grammar Teaching" and "Turkish Textbooks Evaluation Form". The research population consisted of Turkish teachers working in elementary schools in the province of Hatay and Turkish textbooks. The study sample, however, consisted of 90 Turkish teachers working in the central district Antakya in Hatay and six Turkish textbooks distributed to and used in schools during the academic year 2011-2012. According to the research results, 80.51% of the teachers found the Turkish Curriculum 2005 more effective than the former Turkish curriculum for Turkish Grammar teaching in elementary schools. About three fourths (f=65, %72,22) of the Turkish teachers indicated that they considered linear approach to be more effective in Turkish Grammar teaching. However, one fourth (f=22, %24,44) of them thought that spiral approach was more effective in Turkish Grammar teaching. It was concluded that the six Turkish textbooks examined through "Turkish Textbooks Evaluation Form" were generally in harmony with the order of course subjects in the curriculum, however, they included very limited review instructions for the review of course subjects
Turkish Grammar Teaching Order of Course Subjects Review of Course Subjects Turkish Textbook
Günümüzde dil bilgisi öğretiminin amacı, dille ilgili birtakım kurallar ve ilkeler bütününü öğretmek olarak değerlendirilmemektedir. Dil bilgisi öğretiminin temel amacı dilin doğru ve etkili bir biçimde kullanılmasını sağlamaktır. Bu araştırmada, Türkçe dil bilgisi öğretiminde konu sıralaması ve konu tekrarına ilişkin öğretmen görüşleri ile Türkçe ders kitaplarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma hem nicel hem de nitel değerlendirme tekniklerinin birlikte kullanıldığı betimleyici bir araştırmadır. Araştırmada iki farklı veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar “Dil Bilgisi Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri Anket Formu” ile “Türkçe Ders Kitapları Değerlendirme Formu”dur. Araştırmanın evrenini Hatay ilinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan Türkçe öğretmenleri ile Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır. Örneklemini ise Hatay ili merkez ilçe Antakya’da görev yapan 90 Türkçe öğretmeni ile 2011-2012 öğretim yılında okullara dağıtımı yapılarak kullanılan altı Türkçe ders kitabı oluşturmaktadır.
Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin %80.51’i ilköğretim okullarında Türkçe dil bilgisi öğretiminde 2005 Türkçe Dersi (6-8. Sınıflar) Öğretim Programı’nı bir önceki Türkçe dersi öğretim programından daha etkili bulmuştur. Türkçe öğretmenlerinin yaklaşık dörtte üçü (f=65, %72,22) doğrusal yaklaşımın Türkçe dil bilgisi öğretiminde daha etkili olduğunu düşündüğünü belirtmektedir. Yaklaşık dörtte biri ise (f=22, %24,44) Türkçe dil bilgisi öğretiminde sarmal yaklaşımın daha etkili olduğunu düşünmektedir. “Türkçe Ders Kitapları Değerlendirme Formu” ile incelenen altı adet Türkçe kitabının genel olarak programda yer alan konu sıralaması ile uyum içinde olduğu fakat konu tekrarına yönelik tekrar yönergelerinin çok kısıtlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi Konu Sıralaması Konu Tekrarı Türkçe Ders Kitabı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 12 Sayı: 31 |
.