Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 251 - 263, 31.07.2020

Öz

Luigi Pirandello è uno dei nomi principali della letteratura italiana e mondiale. L'autore, il quale lasciò 246 storie e più di 40 opere teatrali, fu stato insignito del Premio Nobel per la letteratura 2 anni prima della sua morte, nel 1934. Lo scopo di questo studio è esaminare l’approccio relativo alla percezione di realtà dello scrittore italiano Luigi Pirandello nel suo lavoro Uno, nessuno e centomila ed i fattori che hanno un ruolo importante nella formazione di questo approccio.

Kaynakça

  • AYYILDIZ, Bülent. “‘Uno, Nessuno e Centomila’ Adlı Eserde Gerçek Algısı Einstein ve Heisenberg İkileminde Pirandello”, A.Ü. DTCF dergisi, 2015, C. 55, S. 1, s. 129-140.
  • BORGES, Jorge Luis, CASARES, Adolfo Bioy. Olağanüstü Masallar, Çev. Ergün Akça, Mitos, İstanbul, 1993.
  • COPLESTON, Frederick. Felsefe Tarihi Cilt 4 Modern Felsefe Descartes'tan Leibniz'e Bölüm a Descartes, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınevi, İstanbul, 2010.
  • ÖKTEM, Ülker. “David Hume ve Immanuel Kant’ın Kesin Bilgi Anlayışı”, A.Ü.DTCF dergisi, 2004, C. 44, S. 2, s.29-55.
  • PİRANDELLO, Luigi. Biri, Hiçbiri, Binlercesi, Çev. Nevin Yeni, Alfa, İstanbul, 2016.

LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 251 - 263, 31.07.2020

Öz

Luigi Pirandello, Sicilya edebiyatının en önemli roman ve öykü yazarlarından biri olmakla birlikte XX. yüzyıl İtalyan ve dünya edebiyatının en önde gelen isimlerinden biridir. Ardında 246 öykü ve 40’ı aşkın tiyatro eseri bırakan yazar, ölümünden 2 yıl önce 1934 yılında Nobel Edebiyat Ödülü’ne layık görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, İtalyan yazar Luigi Pirandello’nun Uno, nessuno e centomila (Biri, hiçbiri, binlercesi) adlı eserinde gerçeklik algısına göreceli yaklaşımını ve bu yaklaşımın oluşmasında önemli rol oynayan etkenleri incelemektir.

Kaynakça

  • AYYILDIZ, Bülent. “‘Uno, Nessuno e Centomila’ Adlı Eserde Gerçek Algısı Einstein ve Heisenberg İkileminde Pirandello”, A.Ü. DTCF dergisi, 2015, C. 55, S. 1, s. 129-140.
  • BORGES, Jorge Luis, CASARES, Adolfo Bioy. Olağanüstü Masallar, Çev. Ergün Akça, Mitos, İstanbul, 1993.
  • COPLESTON, Frederick. Felsefe Tarihi Cilt 4 Modern Felsefe Descartes'tan Leibniz'e Bölüm a Descartes, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınevi, İstanbul, 2010.
  • ÖKTEM, Ülker. “David Hume ve Immanuel Kant’ın Kesin Bilgi Anlayışı”, A.Ü.DTCF dergisi, 2004, C. 44, S. 2, s.29-55.
  • PİRANDELLO, Luigi. Biri, Hiçbiri, Binlercesi, Çev. Nevin Yeni, Alfa, İstanbul, 2016.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Edebi Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Yasin Güler

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güler, İ. Y. (2020). LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 3(2), 251-263.
AMA Güler İY. LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ. Molesto. Temmuz 2020;3(2):251-263.
Chicago Güler, İbrahim Yasin. “LUIGI PIRANDELLO’NUN ‘BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ’ ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 3, sy. 2 (Temmuz 2020): 251-63.
EndNote Güler İY (01 Temmuz 2020) LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 3 2 251–263.
IEEE İ. Y. Güler, “LUIGI PIRANDELLO’NUN ‘BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ’ ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ”, Molesto, c. 3, sy. 2, ss. 251–263, 2020.
ISNAD Güler, İbrahim Yasin. “LUIGI PIRANDELLO’NUN ‘BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ’ ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi 3/2 (Temmuz 2020), 251-263.
JAMA Güler İY. LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ. Molesto. 2020;3:251–263.
MLA Güler, İbrahim Yasin. “LUIGI PIRANDELLO’NUN ‘BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ’ ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ”. MOLESTO: Edebiyat Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 2, 2020, ss. 251-63.
Vancouver Güler İY. LUIGI PIRANDELLO’NUN “BİRİ, HİÇBİRİ, BİNLERCESİ” ADLI ESERİNDE GÖRECELİK KAVRAMI1 İTALYANLIK, ENTELEKTÜELLER VE KİTLE KÜLTÜRÜ: ALBERTO ARBASINO’NUN RITRATTI ITALIANI ESERINE BİR BAKIŞ. Molesto. 2020;3(2):251-63.