Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Erken Çocuklukta Akıl Yürütme Becerilerine İlişkin Türkiye’de Yapılan Araştırmaların İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 104 - 120, 30.07.2021

Öz

Türkiye’de erken çocuklukta akıl yürütme becerilerine ilişkin yapılan araştırmaların tematik dağılımlarının incelendiği bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. 2010–2020 yılları arasında okul öncesi dönemde akıl yürütme becerilerine ilişkin yapılan araştırmalar, “okul öncesi” “erken çocukluk” “akıl yürütme” ve “muhakeme” anahtar sözcükleri kullanılarak araştırılmıştır. Bu bağlamda 24 yayın (tez ve makale) bu araştırmaya dahil edilmiştir. Doküman analiz tekniği ile yapılan incelemelerde, bu araştırmaların çoğunlukla “işitsel muhakeme” ve “matematiksel muhakeme” konularında yapıldığı görülmüştür. Ancak bilişsel muhakeme, görsel uzamsal muhakeme, muhakeme ve eğitim programları gibi farklı alanlarda yapılan araştırmalara da alan yazında rastlanılmıştır.

Kaynakça

  • Akmeşe, P. Kol, G. Kirazlı, G. Suner, A. ve Öğüt, F. (2020). İşitme kayıplı ve normal işiten okul öncesi dönem çocukların erken matematiksel akıl yürütme becerilerinin karşılaştırılması. Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi, 4(1), 197–221.
  • Başara Baydilek, N. (2010). Nesnelerin karakteristik özelliklerinin değiştirilmesine dayalı etkinliklerin 6 yaş çocuklarının akıl yürütme becerilerine etkisi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zerrin Mercan

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2021
Gönderilme Tarihi 4 Haziran 2021
Kabul Tarihi 7 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mercan, Z. (2021). Erken Çocuklukta Akıl Yürütme Becerilerine İlişkin Türkiye’de Yapılan Araştırmaların İncelenmesi. Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 104-120.