Profesyonel meslekler içerisinde yer alan akademisyenlik, farklı alanlarda uzmanlaşmış çalışanlardan oluşmaktadır. Akademisyenler, eğitimci rolleriyle, nitelikli personel yetiştirerek içinde bulundukları toplumu tanımlamaktadır ve yönlendirmektedir. Bununla birlikte akademisyenlik, ülkenin ve dünyanın gerçeklerinden de etkilenmektedir. Bu bakımdan Suriyeli göçmenlerin Türk toplum yapısına ve eğitim sistemine uyum sağlamak konusunda yaşadıkları sorun(lar) akademisyenler perspektifinden okunmaya değerdir. Bu çalışma, Türkiye’deki devlet, vakıf, vakıf myo üniversitelerinde çalışan akademik personelin Suriyeli göçmenlerle sosyal ilişki kurma istekliliğini ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada nicel araştırma teknikleri kullanılmış olup veriler anket aracılığı ile derlenmiştir. Anket soruları Emory S. Bogardus’un Sosyal Mesafe ölçeğinin yanı sıra Gündelik Yaşama Adaptasyon Algısı adlı bir ölçek kullanılarak hazırlanmıştır. Çalışmada akademisyenlerin gündelik yaşamda Suriyeli göçmenleri öteki olarak değerlendirdikleri; göçmenlerle aralarında kültürel bağ görmedikleri ortaya çıkmıştır. Akademisyenlerin aynı mekânda bulunma ve buna bağlı işbirliği gerçekleştirmeye yakın durdukları, buna karşılık aynı kimliği paylaşma konusunda isteksiz oldukları ortaya çıkmıştır. Halihazırda akademisyenler arasında Suriyelilerle kültürel yakınlık duyanların göçmenleri daha az ötekileştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Göç sosyal mesafe gündelik yaşama adaptasyon akademisyen Suriyeli göçmen.
Academics, one of the professional professions, consists of employees who specialize in different fields. Academics define and guide the society they live in as educators by training qualified personnel. However, academia is also affected by the realities of the country and the world. In this respect, the problems that Syrian immigrants face in adapting to Turkish society and the education system are worth examining from the perspective of academics. This study examines the willingness of academic staff working in Turkish universities to establish social relations with Syrian immigrants. Quantitative research techniques were used in the study, and data were gathered by questionnaire. Questions were prepared using a scale called Adaptation Perception to Daily Life and Emory S. Bogardus' Social Distance scale. The study revealed that academicians consider Syrian immigrants as the other in daily life and do not see any cultural ties with them. It has been revealed that academics are close to being in the same place and cooperating accordingly, but they are reluctant to share the same identity. Bununla birlikte akademisyenler, sağlanabilecek koşullarla Suriyelilerin Türk toplumuna adapte olabileceğini düşünmektedir. It has been concluded that among the academicians, those who have a cultural affinity with Syrians marginalize immigrants less.
Migration social distance adaptation to everyday life academics Syrian immigrant.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |