Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kırılganlıkların Müellifi Barış Bıçakçı

Yıl 2024, , 114 - 126, 31.05.2024
https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1453793

Öz

Günümüz Türk edebiyatı yazarlarından Barış Bıçakçı, romanlarında, karakterlerinin duygu dünyalarını dile getirirken sık sık müziğin insan ruhuyla kurduğu etkileşimden yararlanmaktadır. Bu etkileşim, daha çok Bıçakçı’nın romanlarındaki karakterlerin yaşadıkları sevinç, umut, hüzün, çekingenlik, yalnızlık, hayal kırıklığı gibi duygularının içinde filizlenen kırılganlıklarının tam da dile getirilmesi gerektiği anda bir radyodan, pikaptan veya başka bir şekilde etrafa yayılan ya da sözü edilen bir müzik vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir. Şarkıların sözlerinin tamamı romanlarda verilmemekle birlikte, bu durum, roman kahramanının iç dünyasını, kırılganlıklarını dile getirmede etkili olmaktadır. Bu çalışmada, Bıçakçı’nın romanlarındaki kırılganlık duygusunu dile getirirken müziği nasıl kullandığı ve bunun sanatın alımlayıcısı olan okura nasıl yansıdığı sorularına cevap aranacaktır.

Kaynakça

  • Abacı, T. (2006). Edebiyat ve müzik. Varlık, (1183), 4-11.
  • Afacan, Ş. (2023). Normların ötesinde: tarih, edebiyat ve duygular üzerine birkaç not. H. Bozyer (Ed.) Edebiyat ve duygular içinde (ss. 7-16). Vakıfbank Kültür.
  • Ahmed, Sara. (2015). Duyguların kültürel politikası (S. Komut, çev.). Sel.
  • Bıçakçı, B. (2015). Sinek ısırıklarının müellifi. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2018). Veciz sözler. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2018). Baharda yine geliriz. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2019). Tarihi kırıntılar. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2019). Herkes herkesle dostmuş gibi. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Bizim büyük çaresizliğimiz. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Bir süre yere paralel gittikten sonra. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Seyrek yağmur. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Aramızdaki en kısa mesafe. İletişim.
  • Borgna, E. (2014) Melankoli. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Borgna, E.. (2018) Şu bizim kırılganlığımız. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Borgna, E. (2022) Bekleyiş ve umut. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Borgna, E. (2023) Ruhun yalnızlığı. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Cole, A. (2017). Hepimiz yaralanabiliriz, ama bazıları diğerlerinden daha çok yaralanabilir: Yaralanabilirlik çalışmalarının politik muğlaklığı, tereddütlü bir eleştiri. Şeyda Öztürk (Ed.) Yaralanabilirlik içinde (ss.72-96). YKY.
  • Dicle, E. (2022). Duygular neyi söyler? E. Dicle (ed.) Edebiyatın duygu haritası içinde (ss. 5-10). Dergâh.
  • Hakverdi, Gamze. (2022). Vulnus kırılganlık üzerine. Metis.
  • Rosenwein, H. B. ve R. Cristiani. (2019). Duygular tarihi nedir? (K. Özdil, çev.). Islık.

Kırılganlıkların Müellifi Barış Bıçakçı

Yıl 2024, , 114 - 126, 31.05.2024
https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1453793

Öz

Barış Bıçakçı, one of the Contemporary Turkish Literature authors, frequently utilizes the interaction between music and the human soul to express the emotional worlds of his characters in his novels. This interaction often occurs at moments when the vulnerability of the characters' emotions, such as joy, hope, sadness, shyness, disappointment, which need to be articulated, is expressed through a song coming from a radio, pickup, or other means in the surroundings. Although not all the lyrics of the songs are provided in the novels, this situation effectively contributes to expressing the inner world and vulnerabilities of the novel's characters. This study aims to explore how Bıçakçı employs music to convey the sense of vulnerability in his novels and how it resonates with the reader, who is the recipient of the art.

Kaynakça

  • Abacı, T. (2006). Edebiyat ve müzik. Varlık, (1183), 4-11.
  • Afacan, Ş. (2023). Normların ötesinde: tarih, edebiyat ve duygular üzerine birkaç not. H. Bozyer (Ed.) Edebiyat ve duygular içinde (ss. 7-16). Vakıfbank Kültür.
  • Ahmed, Sara. (2015). Duyguların kültürel politikası (S. Komut, çev.). Sel.
  • Bıçakçı, B. (2015). Sinek ısırıklarının müellifi. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2018). Veciz sözler. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2018). Baharda yine geliriz. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2019). Tarihi kırıntılar. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2019). Herkes herkesle dostmuş gibi. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Bizim büyük çaresizliğimiz. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Bir süre yere paralel gittikten sonra. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Seyrek yağmur. İletişim.
  • Bıçakçı, B. (2020). Aramızdaki en kısa mesafe. İletişim.
  • Borgna, E. (2014) Melankoli. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Borgna, E.. (2018) Şu bizim kırılganlığımız. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Borgna, E. (2022) Bekleyiş ve umut. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Borgna, E. (2023) Ruhun yalnızlığı. (M. M. Çilingiroğu, çev.) YKY.
  • Cole, A. (2017). Hepimiz yaralanabiliriz, ama bazıları diğerlerinden daha çok yaralanabilir: Yaralanabilirlik çalışmalarının politik muğlaklığı, tereddütlü bir eleştiri. Şeyda Öztürk (Ed.) Yaralanabilirlik içinde (ss.72-96). YKY.
  • Dicle, E. (2022). Duygular neyi söyler? E. Dicle (ed.) Edebiyatın duygu haritası içinde (ss. 5-10). Dergâh.
  • Hakverdi, Gamze. (2022). Vulnus kırılganlık üzerine. Metis.
  • Rosenwein, H. B. ve R. Cristiani. (2019). Duygular tarihi nedir? (K. Özdil, çev.). Islık.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şennur Türk 0009-0001-8479-7744

Erken Görünüm Tarihi 29 Mayıs 2024
Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2024
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2024
Kabul Tarihi 27 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Türk, Ş. (2024). Kırılganlıkların Müellifi Barış Bıçakçı. MSGSÜ Sosyal Bilimler(29), 114-126. https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1453793