Bu makalenin amacı Ulusal Kurtuluş Savaşı’ndan sonra kurulan genç Cumhuriyetin gelişip ilerlemesi, köyün ve toplumun sosyal, ekonomik, kültürel, eğitimsel açıdan içten canlandırılması amacıyla 17 Nisan 1940 tarihinde yasal düzenlemesi yapılan, Köy Enstitüleri sistemini Süreç Temelli Öğrenme açısından ele alarak ortak ve benzer taraflarını ortaya koymaktır. Köy Enstitüleri sistemi öğrencinin kendi eylemleri ve etkin katılımı yoluyla eğitim sisteminde de olumlu ürünlerinden yararlanılması gereken bir sistem olarak hak ettiği önemi tekrar kazanmalıdır
The aim of this article is to evaluate the education system of the Village Institutions of Turkey by revealing the common and similar dimensions with The Process Based Learning. Village Institutions which was founded after the Independence War of Turkey in order to revitalize the villages; thus the society sociologically, economically and educationally. The Village Institutions System provided active participation of students into education with their own actions. As a result, the value of The Village Institutions System should be regiven to humanity by using its positive aspects in today’s education system
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 10 |