Bu makale önce sessizliğin doğasına, sonra ise sessizliğin sesli sinemada kullanımına bakarak sanatta sessizlik tartışmasına bir katkı sunmayı amaçlamaktadır. Sessizliğin imkanı/imkansızlığı, etik ve politik sınırları üzerine görüşleri özetledikten sonra makalede sessizlik kavramı İranlı yönetmen Asghar Farhadi’nin sinemasının izinde, yönetmenin temelde hepsi de bir hakikati arama hikayesi olarak kurgulanmış üç filmi, Elly Hakkında (2009), Bir Ayrılık (2011) ve Geçmiş (2013) üzerinden incelenecektir. Hikaye içerisindeki bölünmüş konuşmaların ve hem karakterlerin hem de yönetmenin stratejik sessizliklerinin aranılan hakikatin çözümlenmesindeki etik ve estetik anlamlar tartışılacaktır
This paper is a contribution to the discussion of silence in art, firstly through elaborating on the nature of silence and then through its utilization in sound cinema, focusing on the movies of Iranian auteur, Asghar Farhadi. Summarizing broader views on the (im)possibility of silence and its ethical and political boundaries, this article specifies the issue by examining three movies from Farhadi: About Elly (2009), A Separation (2011), and The Past (2013), all of which are based on a story of searching for the truth. Through the partial talks and strategic silences from the characters and director, the ethical and aesthetical implications of these silences in disentangling the truth will be discussed
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 17 |