Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Restorasyon - Konservasyon Eğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği

Yıl 2021, Sayı: 23, 437 - 443, 01.06.2021

Öz

Restorasyon ve konservasyonu eğitimini uzaktan gerçekleştirmek mümkün mü: Belki de ilk olarak sanat eğitimi üzerine tüm mantığın temeli olan soruya cevap vermeliyiz: sanat eğitimi için hangi şartların, ortamın olması gereklidir? Sanat eğitimi diğer bilgi biçimlerinden farklı mı? Sanat eğitiminin diğer alanlara göre ne kadar farklılıklar içerdiğini anlamak için bunlar önemli sorulardır. Sanat, insanın eli, düşünce ve yüreğinin bir araya gelmesidir, diye düşünürsek, en azından yetenek düşünce ve duygunun nasıl koordine edilebileceğini kesinlikle öğretebileceğimizi söyleyebiliriz. Tabi ki yetenek bu anlamda önemli bir yere sahip olabilir ama önemli olan bu yeteneğin işlenmesi ve eğitilmesi adına imkan ve şartların oluşturulmasıdır.
Restorasyon eğitimi veren kurumlar, içerdiği müfredat ve kapsam olarak uzaktan eğitim sistemi ile öğretimi kurgulamamışlardır. Bu eğitim kurumlarının yapısı, genel olarak farklı türde malzemenin kullanımı-deneyimlenmesi, laboratuvar çalışmaları ve fizik-kimya gibi farklı disiplinlerin bir araya gelmesiyle oluşturulmuştur.

Kaynakça

  • Giraldoni, A (1994). X-rays in Art. Bergamo : Grafica &Arte.
  • Maltese, C (2001), Le Tecniche Artistiche, Srtumenti per una nuova cultura, Guide e manuali. Mursia.
  • Berger,G with H.Russell, W (2000). Conservation of paintings, Research and İnnovations. Archetype Publications.T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü, (8-9-10 Aralık 2016), Konservasyon – Restorasyon alanında mesleki yetkinlik ve unvan tanımları çalıştay raporu.İstanbul.
  • Baldini, U. (1978). Teoria del restauro e unita di metodologia. Firenze: Nardini Editore.
  • Lippi, G. (1995). Ambiente, citta, e museo. Firenze: Nardini Editore.
  • Wolbers, R (2000). La pulitura di superfici dipinte. London: İl prato.
  • Akasheh, T.S. (2003). Science and technology in archaeology and conservation. Jordan: Fundacion el lagado andalusi.
  • Baldini, M.S. (1999). İ grandi musei d’arte Firenze. Artigraf-Firenze: Mandragora
  • Rosati.C (1991). Tecniche pittoriche e restauro dei dipinti . Bologna: Edizioni Scientifiche A.Cremonese(E.S.A.C.)
  • Paolini,C.- Faldi,M (2005). Glossario delle tecniche artitiche e del restauro.. Firenze: Edizioni Palazzo Spinelli
  • Scicolone, G.C. (2004). İl restauro dei dipinti contemporanei. Firenze: Nardini Editore.
  • İnnocenti degli, M (2001). La sicureza del lavoro nell’arte, nell’artigianato artistico e nel restauro. Firenze: Edizione Palazzo Spinelli.
  • Varoli, R. ICCROM (2007) Sharing conservation decisions. Rome: Ograro Print.
  • Gastaldi, S. (2020). Didattica a distanza: quell che si puo fare, quel che non si dovrebbe fare . Mondadori Education.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özer Aktimur Bu kişi benim 0000-0002-2307-8308

Erken Görünüm Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Aktimur, Ö. (2021). Restorasyon - Konservasyon Eğitimi ve Atölye Sisteminin Gerekliliği. MSGSÜ Sosyal Bilimler, 1(23), 437-443.