Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rus Eğitim Sisteminin Kurucusu K. D. Uşinski Üzerine

Yıl 2021, Sayı: 23, 452 - 460, 01.06.2021

Öz

Bu çalışmada Rus eğitim sisteminin kurucusu Konstantin Dmitriyeviç Uşinski’nin yaşamında eğitimin yeri, yenilikçi eğitbilimsel görüşleri ve çocuklar için hazırladığı Çocuk Dünyası ile Ana Söz adlı ders kitapları incelenmiştir. Yayımladığı ilerici ve inovatif çalışmalarla tüm Rus eğitimcilerin dikkatini çeken, Rus dilini, coğrafyasını, tarihini ve sözlü eserlerini ders kitaplarının merkezine koyan Uşinski, çocuk eğitimine farklı açılardan yaklaşılması gerektiğini düşünür. Bu noktada, ana dil orijin bir konumdadır ve anatomi, psikoloji, felsefe, tarih, coğrafya, siyaset ve ekonomi gibi diğer bilimlerle geniş bir iş birlikteliği içinde olmalıdır. Sosyo-eğitimsel açıdan ilköğretim modeli üzerinde duran ve teorik açıdan farklı bir eğitim modelinin temelini atan Uşinski, incelediğimiz bu iki ders kitabında metodolojik açıdan öğrencilere bilimin içinde hayatı, hayatın içinde bilimi gösterir.

Kaynakça

  • Aliyeva, L. V. (2014). K. D. Uşinski o pedagogiçeskih pravilah vospitaniya çeloveka. Oteçestvennaya i Zarubejnaya Pedagogika, 2 (17), ss. 19-31.
  • Basova, V. M. (2014). K 190-letiyu so dnya rojdeniya K. D. Uşinskogo. Uçitel russkih uçiteley. Vestnik KGU im. N. A. Nekrasova, Tom 20 (11), ss. 9-12.
  • Dneprov, E. D. (2008). Uşinski i sovremennost. Moskva: GU VŞE.
  • Entsiklopediya Vsemirnogo İstoriya. (2020). Gimnazii. 10.09.2020 tarihinde https://w.histrf.ru/articles/article/show/gimnazii adresinden edinilmiştir.
  • Ergün, M. (2009). Rus eğitiminde batılılaşma çabaları ve reformlar. Kuramsal Eğitimbilim, 2 (1), ss. 31-56.
  • Guseynov, A. Z. & G. D. Turçin. (2015). K. D. Uşinski. Uçitel rossiyskih uçiteley. Saratov: SGU.
  • Hans, N. (2014). The Russian tradition in education (Vol: 5). New-York: Routledge Publishing.
  • Kandaurova, T. N. (2007). Razvitiye mejkulturnıh kommunikatsiy v obrazovatelnom prostranstve Rossii v XIX – naçale XX veka. Trudı Sankt-Peterburgskogo Gosudarstvennogo İnstituta Kulturı, 172, ss. 218-226.
  • Olcay, T. (2008). 19. yüzyıl Rus edebiyatında romantizm üzerine. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, KKEFD, 17, ss. 367-381.
  • Piskunova, A. İ. (2001). İstoriya pedagogiki i obrazovaniya (2. izd). Moskva: Sfera.
  • Serova, A. A. (2009). K. D. Uşinski o roli russkogo yazıka v vospitanii çeloveka. Znaniye, Ponimaniye, Umeniye, 2, ss. 15-18.
  • Torosyan, V. G. (2006). İstoriya obrazovaniya i pedagogiçeskoy mısli. Moskva: Vlados Press.
  • Uşinski, K. D. (1949). Sobraniye soçineniy (Tom: 5). Moskva: Akad. Ped. Nauk.
  • Uşinski, K. D. (2005a). Çelovek kak predmet vospitaniya, Pedagogiçeskaya antropologiya. İzbrannıye trudı v çetıryoh knigah (Tom: 3). Moskva: Drofa.
  • Uşinski, K. D. (2005b). Russkaya şkola. İzbrannıye trudı v çetıryoh knigah (Tom: 2). Moskva: Drofa.
  • Yegorov, S. F. (1977). K. D. Uşinski. Moskva: Prosveşçeniye.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Özberk 0000-0002-2110-4349

Erken Görünüm Tarihi 25 Nisan 2022
Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Özberk, M. (2021). Rus Eğitim Sisteminin Kurucusu K. D. Uşinski Üzerine. MSGSÜ Sosyal Bilimler, 1(23), 452-460.