Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Krizlere Sanatsal Tepkiler: Ai Weiwei Örneği

Yıl 2024, Sayı: 30, 92 - 100
https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1558832

Öz

Hayatlarımıza etki eden farklı karakterde krizler, çağımızda bizi neredeyse kuşatıcı şekilde belirleyen olgulara dönüşmektedirler. Krizi, bir kararsızlık, imkânsızlık ve aporetik olana dair bir talep olarak okuduğumuzda, sanatın, dünyadaki var oluşumuza ve dünyayı algılayışımıza dair farklı yolları hayal etmeye yönelik bir dizi öneri sunmak bakımından krizlere kayıtsız kalamadığını görmekteyiz. Bu makale, sanat alanında ortaya konan kriz anlatıları yoluyla, yaşanacak daha iyi bir dünya fikri etrafında sensus communis'in yeniden şekillendiğini iddia etmektedir. Bu iddiasını da örnek bir kriz deneyimi olarak mülteci krizi ve sanatçı Ai Weiwei’nin sözkonusu kriz etrafında ürettiği işleri üzerinden tartışmaktadır.

Kaynakça

  • Alan Kurdi. (2023, Temmuz 29). Wikipedia’dan. https://tr.wikipedia.org/wiki/Alan_Kurdi
  • Barthes, R. (2014). Camera Lucida- Fotoğraf üzerine düşünceler ( Çev. Reha Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları.
  • Crutzen, P. (2002). Geology of mankind. Nature, 23 (415). https://doi.org/10.1038/415023a
  • Dabashi, H. (2016). A portrait of the artist as a dead boy. https://www.Aljazeera.com. Erişim tarihi Temmuz 29, 2023, https://www.aljazeera.com/opinions/2016/2/4/a-portrait-of-the-artistas-a-dead-boy.
  • Dickinson, B. (2015, Eylül 1). Art and the antropocene. Art Monthly, (389). http://www.artmonthly.co.uk/magazine/site/article/art-and-the-anthropocene-by-bob-dickinson
  • Husserl, E. (1992b). Die Krisis der europäischen Wissenschaften und die transzendentale Phänomenologie. Meiner.
  • Husserl, E. (1994). Avrupa insanlığının krizi. (Çev. A. Sabuncuoğlu ve Ö. Sözer). Afa Yayınları.
  • İKSV. (2019). 16. İstanbul Bienali. https://bienal.iksv.org/tr/bienal-arsivi/16-istanbulbienali
  • Kant, I. (1952). The critique of judgment (J.C. Meredith, Çev.). Oxford University Press.
  • Kant, I. (2007). Critique of the power of judgment, (P. Guyer ve E. Matthews, Çev.). Cambridge University Press.
  • Mülteci. (2023, Temmuz 29). Wikipedia’dan. https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClteci
  • Ranciére, J. (2013). Özgürleşen seyirci (çev. Burak Şaman). Metis Yayınları.
  • Shariatmadari, D. (2022, Kasım 1). Language lovers: A year of ‘permacrisis’. Https://Blog.
  • Collinsdictionary.com/. Erişim tarihi Temmuz 29, 2023, https://blog.collinsdictionary.com/ language-lovers/a-year-of-permacrisis/
  • S.S.M. (2018). Ai Weiwei: Porselene dair. https://www.sakipsabancimuzesi.org/sergiler-ve￾ etkinlikler/sergi/5

Artistic Responses to Crises: The Case of Ai Weiwei

Yıl 2024, Sayı: 30, 92 - 100
https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1558832

Öz

Crises of diferent characters, afecting our lives, are turning into phenomena that determine us in an almost encompassing way in our age. When we read the crisis as an indecision, impossibility and a demand for the aporetic, we see that art cannot remain indiferent to crises in terms of ofering a series of suggestions for imagining diferent ways of existing in and perceiving the world. This article claims that the sensus communis has been reshaped around the idea of a better world to live in, through the crisis narratives put forward in the field of art. To this aim, the refugee crisis, as an exemplary crisis experience, is discussed through Ai Weiwei's works produced around this crisis.

Kaynakça

  • Alan Kurdi. (2023, Temmuz 29). Wikipedia’dan. https://tr.wikipedia.org/wiki/Alan_Kurdi
  • Barthes, R. (2014). Camera Lucida- Fotoğraf üzerine düşünceler ( Çev. Reha Akçakaya). Altıkırkbeş Yayınları.
  • Crutzen, P. (2002). Geology of mankind. Nature, 23 (415). https://doi.org/10.1038/415023a
  • Dabashi, H. (2016). A portrait of the artist as a dead boy. https://www.Aljazeera.com. Erişim tarihi Temmuz 29, 2023, https://www.aljazeera.com/opinions/2016/2/4/a-portrait-of-the-artistas-a-dead-boy.
  • Dickinson, B. (2015, Eylül 1). Art and the antropocene. Art Monthly, (389). http://www.artmonthly.co.uk/magazine/site/article/art-and-the-anthropocene-by-bob-dickinson
  • Husserl, E. (1992b). Die Krisis der europäischen Wissenschaften und die transzendentale Phänomenologie. Meiner.
  • Husserl, E. (1994). Avrupa insanlığının krizi. (Çev. A. Sabuncuoğlu ve Ö. Sözer). Afa Yayınları.
  • İKSV. (2019). 16. İstanbul Bienali. https://bienal.iksv.org/tr/bienal-arsivi/16-istanbulbienali
  • Kant, I. (1952). The critique of judgment (J.C. Meredith, Çev.). Oxford University Press.
  • Kant, I. (2007). Critique of the power of judgment, (P. Guyer ve E. Matthews, Çev.). Cambridge University Press.
  • Mülteci. (2023, Temmuz 29). Wikipedia’dan. https://tr.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClteci
  • Ranciére, J. (2013). Özgürleşen seyirci (çev. Burak Şaman). Metis Yayınları.
  • Shariatmadari, D. (2022, Kasım 1). Language lovers: A year of ‘permacrisis’. Https://Blog.
  • Collinsdictionary.com/. Erişim tarihi Temmuz 29, 2023, https://blog.collinsdictionary.com/ language-lovers/a-year-of-permacrisis/
  • S.S.M. (2018). Ai Weiwei: Porselene dair. https://www.sakipsabancimuzesi.org/sergiler-ve￾ etkinlikler/sergi/5
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özge Ejder Johnson 0000-0002-0918-2088

Erken Görünüm Tarihi 27 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2024
Kabul Tarihi 6 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Ejder Johnson, Ö. (2024). Krizlere Sanatsal Tepkiler: Ai Weiwei Örneği. MSGSÜ Sosyal Bilimler(30), 92-100. https://doi.org/10.56074/msgsusbd.1558832