Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Associate’s Degree Education in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 13 - 15, 15.03.2017
https://doi.org/10.26567/marsag.2017130061

Öz

Education creates the basis for a country’s growth, progress and

development. Technological development and new opportunities

in information age have created a new environment in healthcare.

Vocational Schools of Health Services were opened in order to

train health professionals supporting diagnosis, treatment and

rehabilitation services in the field of health. Two years associate’s

degree education is given in Vocational Schools of Health

Services depending on the universities. In this review, studies on

the development of training programs in associate education and

vocational school of health services in Turkey have been examined.

Kaynakça

  • Güneş F. Bologna süreci ile yükseköğretimde öngörülen beceri ve yetkinlikler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2012, Nisan/April. 1-9, Cilt 2, Sayı 1.
  • Erdem A.R. Dünyadaki yükseköğretimin değişimi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 2004; Haziran, Cilt 4, Sayı 2. 299-314.
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ). PDF Dökümanı [Erişim tarihi:24 Mart 2016].
  • Hızel S, Kumbasar H. Neden sağlık hizmetleri meslek yüksek okulları kuruldu? Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yıllığı. 2000, Cilt 1, Sayı 1.1-4
  • Alkan R.M, Suiçmez M, Aydınkal M, Şahin M. Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2014; 4(3), 133-140.
  • Gökdoğan O, Sarıgöz O. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin “mesleki uygulama dersi” ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Batman University Journal of Life Sciences. 2012; Volume 1, Number 1. 1091-1100.
  • 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Türlerine göre birim sayıları raporu. PDF Dökümanı [Erişim Tarihi: 25 Mart 2016].
  • Özcan C. Türkiye’de sağlık teknikerliği ön lisans eğitiminin standardizasyonu. Sağlık ve Toplum. 2011; Yıl:21, Sayı: 2 Mayıs-Ağustos. 3-8.
  • 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Öğrenci Sayıları 2014-2015 Özet Tablosu. PDF Dökümanı [Erişim Tarihi: 25 Mart 2016].
  • 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Eğitim Birimlerine Göre Öğrenci ve Öğretim Elemanı Sayıları, 2014-2015. PDF Dökümanı [Erişim Tarihi: 25 Mart 2016].
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi, 5. Düzey (Önlisans Eğitimi) Yeterlilikleri. PDF Dökümanı [Erişim tarihi:28 Mart 2016].

Türkiye’de Önlisans Eğitimi

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 13 - 15, 15.03.2017
https://doi.org/10.26567/marsag.2017130061

Öz

Eğitim, bir ülkenin üretme, gelişme ve kalkınma çalışmalarının

temelini oluşturur. Gelişen teknolojinin ve bilgi çağının

getirdiği yeni imkânlar sağlık hizmetlerinde yepyeni bir ortam

oluşturmuştur. Sağlık alanında tanı, tedavi, rehabilitasyon

hizmetlerinde nitelikli destek verebilecek sağlık personeli

yetiştirmek amacıyla üniversiteler bünyelerinde Sağlık Hizmetleri

Meslek Yüksek Okulları (SHMYO) açılmıştır. Sağlık Hizmetleri

Meslek Yüksekokulları, üniversitelere bağlı olarak sağlık alanında

çeşitli dallarda iki yıllık önlisans eğitimi verilen okullardır. Bu

derlemede, Türkiye’de önlisans eğitimi ve sağlık hizmetleri

meslek yüksekokullarında eğitim programlarının geliştirilmesi

yönünde yapılmış çalışmalar incelenmiştir.

Kaynakça

  • Güneş F. Bologna süreci ile yükseköğretimde öngörülen beceri ve yetkinlikler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi. 2012, Nisan/April. 1-9, Cilt 2, Sayı 1.
  • Erdem A.R. Dünyadaki yükseköğretimin değişimi. Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi. 2004; Haziran, Cilt 4, Sayı 2. 299-314.
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ). PDF Dökümanı [Erişim tarihi:24 Mart 2016].
  • Hızel S, Kumbasar H. Neden sağlık hizmetleri meslek yüksek okulları kuruldu? Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yıllığı. 2000, Cilt 1, Sayı 1.1-4
  • Alkan R.M, Suiçmez M, Aydınkal M, Şahin M. Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: Sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2014; 4(3), 133-140.
  • Gökdoğan O, Sarıgöz O. Meslek yüksekokulu öğrencilerinin “mesleki uygulama dersi” ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi. Batman University Journal of Life Sciences. 2012; Volume 1, Number 1. 1091-1100.
  • 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Türlerine göre birim sayıları raporu. PDF Dökümanı [Erişim Tarihi: 25 Mart 2016].
  • Özcan C. Türkiye’de sağlık teknikerliği ön lisans eğitiminin standardizasyonu. Sağlık ve Toplum. 2011; Yıl:21, Sayı: 2 Mayıs-Ağustos. 3-8.
  • 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Öğrenci Sayıları 2014-2015 Özet Tablosu. PDF Dökümanı [Erişim Tarihi: 25 Mart 2016].
  • 2014-2015 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri. Eğitim Birimlerine Göre Öğrenci ve Öğretim Elemanı Sayıları, 2014-2015. PDF Dökümanı [Erişim Tarihi: 25 Mart 2016].
  • Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi, 5. Düzey (Önlisans Eğitimi) Yeterlilikleri. PDF Dökümanı [Erişim tarihi:28 Mart 2016].
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Albena Gayef Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gayef, A. (2017). Türkiye’de Önlisans Eğitimi. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 1(1), 13-15. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130061
AMA Gayef A. Türkiye’de Önlisans Eğitimi. SHED. Mart 2017;1(1):13-15. doi:10.26567/marsag.2017130061
Chicago Gayef, Albena. “Türkiye’de Önlisans Eğitimi”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2017): 13-15. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130061.
EndNote Gayef A (01 Mart 2017) Türkiye’de Önlisans Eğitimi. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1 1 13–15.
IEEE A. Gayef, “Türkiye’de Önlisans Eğitimi”, SHED, c. 1, sy. 1, ss. 13–15, 2017, doi: 10.26567/marsag.2017130061.
ISNAD Gayef, Albena. “Türkiye’de Önlisans Eğitimi”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi 1/1 (Mart 2017), 13-15. https://doi.org/10.26567/marsag.2017130061.
JAMA Gayef A. Türkiye’de Önlisans Eğitimi. SHED. 2017;1:13–15.
MLA Gayef, Albena. “Türkiye’de Önlisans Eğitimi”. Marmara Sağlık Hizmetleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2017, ss. 13-15, doi:10.26567/marsag.2017130061.
Vancouver Gayef A. Türkiye’de Önlisans Eğitimi. SHED. 2017;1(1):13-5.