Automation, digitalization, technologies that allow interoperability, transparency, decentralization and customer experience define the context of application of the concept 'Ports 4.0' to the logistics-port sector. In the Spanish Port System this is the objective in the near future, already almost present. That is why this study deals with this issue through the Affinity Diagram. This is a method of categorization in which participants classify various concepts into different categories in order to answer a given question. In this case the question is how can the digitalization of the Spanish port system be improved? The main conclusion obtained is that technology alone is not useful to achieve Smart Ports/Ports 4.0. It is necessary that the technology is used in an integrated, open and joint way by all the agents of the port community
Otomasyon, dijitalleşme, birlikte çalışabilirlik, şeffaflık, ademi merkeziyet ve müşteri deneyimi sağlayan teknolojiler, lojistik-liman sektörüne 'Ports 4.0' kavramının uygulama bağlamını tanımlar. İspanyol Liman Sistemi'nde bu yakın gelecekte hedef, zaten neredeyse mevcut. Bu nedenle bu çalışma Affinity Diyagramı aracılığıyla bu sorunu ele alabıdır. Bu, katılımcıların belirli bir soruyu yanıtlamak için çeşitli kavramları farklı kategorilere ayırdığı bir kategorileştirme yöntemidir. Bu durumda soru Nasıl İspanyol liman sisteminin dijitalleşme geliştirilebilir? Elde edilen ana sonuç, teknolojinin tek başına Smart Ports/Ports 4.0'a ulaşmak için yararlı olmadığıdır. Bu teknolojiliman toplumunun tüm ajanları tarafından entegre, açık ve ortak bir şekilde kullanılması gereklidir
Yakınlık diyagramı Dijitalleştirme Bağlantı noktası 4.0 Akıllı bağlantı noktaları
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Deniz Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2 |