The purpose of this study is to analyze the marketing strategies of motor insurance products in the insurance sector and to compare the strategies of insurance companies with high and low market shares. First of all, issues such as the definition of motor insurance, policy types, covered risks and geographical borders are discussed in detail. Within the scope of the research, qualitative research method, case design was preferred. Document analysis method was used as a data collection tool. The data obtained were analyzed by descriptive analysis in the process of determining the number of policies, policy premium amounts, number of paid claims, paid claims amount, outstanding claims amount of insurance companies, and by content analysis in the process of analyzing the marketing mix strategies of the companies with the highest and lowest market share according to the policy premium production amounts in 2023. It has been observed that the success of the top 5 companies with the highest premium amount in the motor insurance market is closely related to their adoption of the right product, price, promotion and distribution strategies. Addressing the needs of customers by offering comprehensive and innovative products, offering value to customers through competitive and dynamic pricing strategies, increasing brand awareness and customer loyalty through effective promotion strategies, and reaching a wide customer base through multi-channel distribution networks were the factors that reinforced the leading position of these companies in the market.
Bu çalışmanın amacı; sigorta sektöründe kasko ürünlerinin pazarlanma stratejilerini analiz ederek, yüksek ve düşük pazar payına sahip sigorta şirketlerinin stratejilerini karşılaştırmaktır. Öncelikle kasko sigortasının tanımı, poliçe türleri, teminat kapsamındaki riskler ve coğrafi sınırlar gibi konular detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Araştırma kapsamında nitel araştırma yöntemi, durum deseni tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler; sigorta şirketlerinin poliçe adetleri, poliçe prim tutarları, ödenen hasar adedi, ödenen hasar tutarı, muallak hasar tutarının belirlenmesi sürecinde betimsel analiz, 2023 yılı poliçe prim üretim tutarlarına göre pazar payı en yüksek ve en düşük firmaların pazarlama karması stratejilerinin incelenmesi sürecinde ise içerik analizi ile incelenmiştir. Kasko sigortası pazarında en fazla prim tutarına sahip ilk 5 firmanın başarısının; doğru ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım stratejilerini benimsemeleriyle yakından ilişkili olduğu görülmüştür. Geniş kapsamlı ve yenilikçi ürünler sunarak müşterilerin ihtiyaçlarına hitap etmek, rekabetçi ve dinamik fiyatlandırma stratejileri ile müşterilere değer sunmak, etkili tutundurma stratejileri ile marka bilinirliğini ve müşteri sadakatini artırmak, çok kanallı dağıtım ağları ile geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak bu firmaların pazardaki lider konumlarını pekiştiren faktörler olmuştur.
Bu makale, Araştırma ve Yayın Etiğine uygundur, beyan edilecek herhangi bir çıkar çatışması bulunmamaktadır ve herhangi bir mali destek alınmamıştır. Mevzuat gereği, mevcut çalışma için etik izin alınmasına gerek bulunmamaktadır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Pazarlama Yönetimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Kabul Tarihi | 14 Ekim 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |