Batılı düşünürlerin İslam ve Hz. Muhammed
yorumlamaları, batının İslam algısını oluşturacak ve evrensellik iddiasında bulunduğu için
Hıristiyanlık tarafından tehlike olarak kabul edilecek İslam dininin, öteki olarak tanımlanması,
yorumlanması ve konumlandırılmasına sebep
olacaktır. İslam’ın “öteki” olarak yorumlanması batının kendisini “ben” olarak tanımlamasını sağlayacak ve böylece Thomas Aquinas,
Pascal, R. Bacon ve Descartes gibi düşünürler ile birlikte İslam, ötekinin sahip olabileceği
bir hayat felsefesi olarak kötülenecektir. İşte
bu çalışmada, batının İslam ile girdiği ilk tanışma biçimiyle birlikte ortaya çıkan olgusal
problemlerin yeniden tartışılması gerektiğini;
batının ben idraki karşısında ontolojik olarak
İslam’ın mücadelesinin nasıl olacağı; İslam’ın
batı karşısında yeniden yorumlanmasının hangi anlama geldiği; mekanikleşen bir Avrupa
karşısında medeniyet inşa etmede İslam’ın
öncü rolünün ne olacağı ve sekülerleştirilerek
güçlendirilen Hıristiyanlık karşısında sekülerleştirilmeyerek ontolojik varlığını koruyan ve
daha güçlü olarak devam ettirebilen İslam’ın
“ben idrakini” yeniden üretme çabasının nasıl
bir yöntemle olabileceği tartışılacak ve yorumlanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derkenar Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 53 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi