Bu çalışmada; İslami giyinme stilini benimseyen tesettürlü/başörtülü/türbanlı öğrencilerin;
tüketim, lüks tüketim, marka, kozmetik, moda
vb. olgulara/konulara olan bakış açılarının
tespit edilmesi ayrıca örtünme biçimleri ve
giyim stilleri ile ilgili birbirleri hakkında yapmış
oldukları değerlendirmelerin ortaya konulması
amaçlanmıştır. Bunun için Akdeniz Üniversitesi’nin çeşitli bölümlerinde öğrenim görmekte
olan, farklı örtünme biçimlerine ve giyim stillerine sahip 18 öğrenci ile odak grup görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. Önceden belirlenmiş
temalar çerçevesinde 6 kişilik gruplar oluşturularak kişilerin tüketim ve moda hakkındaki
görüşleri ayrıca birbirlerinin örtünme ve giyim
stilleri ile ilgili bakış açıları, deneyimleri ve algılama biçimleri arasındaki farklılıklar tespit
edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen nitel veriler
içerik analizi yöntemiyle yorumlanmıştır. Sonuç olarak sınıfsal farkı gösteren sembollerle/markalarla “ayrım hissi” oluşturma, estetik
kaygıları telafi etme, arzu edilen kimlikler inşa
etme, sosyal dışlanmadan kaçınma gibi sebeplere istinaden tesettürlü/türbanlı öğrenciler, tüketim kültürünün bir parçası olduklarını
ifade etmiştir. Farklı örtünme biçimlerine ve İslami giyim stillerine sahip olma durumu, kişinin
toplumsal statüsüne bağlı olarak değişmektedir. Bu durum tesettürlü/türbanlı kadınların,
birbirlerinin örtünme ve giyinme stilleri ile ilgili
olarak farklı söylemler üretmesine neden olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derkenar Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 219 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 56 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi