Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİNİN Mİ, DÜŞÜNCENİN Mİ İSLAMİLEŞMESİ?

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 43, 165 - 173, 15.03.2015

Öz

Toplumların gerilemesi ile düşüncede, bilgide, üretimde gerilemenin doğrudan bağlantısını kurmak mümkündür. Düşüncenin kanatlanması, ışıklarını yükseklerden saçar olması da toplumsal gelişme ile at başı birlikte yürümektedir. Özelikle yeryüzünde yaşayan değerlerden olan İslam Medeniyetinin düşüncede, temsil yönünden büyük bir sorununun olduğu açıktır. İslam dünyasındaki işgaller, sadece topraklar, coğrafya üzerinde gerçekleşmemiştir. Coğrafya ile birlikte, kültür ve değerler işgali de gerçekleştirilmiştir. Son iki yüzyılın düşünce adına değerlendirilmesi yapılsa, sonucun çok parlak çıkmayacağı söylenebilir. Bu konuda benimsediği değerlerinin çilesini çeken, ortaya düşünce adına eserler koymaya gayret eden önemli insanlar da çıkmıştır. Bunlardan birisi, İsmail Râci el-Farukî’dir (1921-1986). O, bilim adamı olarak, dünyayı daha yaşanabilir bir yer hâline getirmeye çalışan evrensel bir şahsiyettir. Onun için hedef gösterilmiştir. Farukî, önce Amerikan İsrail lobisinin resmî bülteninde “İsrail’i yıkmak isteyen adam” olarak nitelendirilmiş, ardından Yahudiler tarafından düzenlenen bir konferansta, “İsrail’in en tehlikeli düşmanı” olarak ilan edilmiştir. Sonra da evinde, eşi ile birlikte bıçaklanarak 27 Mayıs 1986’da şehit edilmiştir (Bkz. A. B. Derya). Burada onun, Bilginin İslamileştirilmesi adlı eserine kısaca bakmakta yarar bulunmaktadır.

Kaynakça

  • AYDIN Ayhan, (2004). Düşünce Tarihi ve İnsan Doğası, İstanbul, Gendaş Kültür Yayınları
  • DERYA, Ahmet Bahri, (2015).“Aktivist Bir İslam Âlimi: Şehid İsmail Raci el-Faruki”, http://acemimuslumanlar.blogcu.com/aktivist-bir-islam-alimi-sehid-ismail-raci-elfaruki/11832398, Erişim: 15.01.2015.
  • EL-FARUKÎ, İsmail Râci, (1985). Bilginin İslamileştirilmesi Genel İlkeler ve Çalışma Planı, Tercüme: Fehmi Koru, İstanbul: Risale Yayınları.
  • Kur’an-ı Kerim Meâli, (2005). Hazırlayanlar: Halil Altuntaş, Muzaffer Şahin, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı.
  • SÂFÎ, Luey,(2006). “Bilginin İslamileştirilmesi Bilgisel Yöntemlerden İcra Metotlarına (Geçiş)”, Çeviren: Ömer Pakiş, Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, VI S. 3, s. 275-306,Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, Samsun, http://www.dinbilimleri.com/Makaleler/898715696_0603100352.pdf, Erişim: 15. 01. 2015.
  • TURHAN, Mümtaz, (1980). Garplılaşmanın Neresindeyiz, İstanbul: Yağmur Yayınları
  • YILMAZ Özakpınar, (1997) Kültür ve Medeniyet Anlayışları ve Bir Medeniyet Teorisi, İstanbul: Kubbealtı Neşriyâtı.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Caner Arabacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Arabacı, C. (2015). BİLGİNİN Mİ, DÜŞÜNCENİN Mİ İSLAMİLEŞMESİ?. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 11(43), 165-173.

Muhafazakar Düşünce Dergisi