Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

“DİNDAR KADIN”IN ÇALIŞMA HAYATINDA YER ALMASININ DİNÎ ANLAYIŞ VE YAŞANTISI AÇISINDAN SONUÇLARI*

Yıl 2014, Cilt: 11 Sayı: 41-42, 141 - 166, 15.12.2014

Öz

Bu makalede kamusal alanın seküler diline dindar kimlikleriyle eklemlenen kadınların çalışma hayatına girdikten sonra, dînî anlayış ve uygulamalarında meydana gelen değişimler incelenmiştir. Kamu kuruluşlarında çalışan, kendisini “dindar” olarak tanımlayan kadınlarla yapılan derinlemesine mülakatlarla, dindar kadınların çalışma hayatından önceki ve sonraki dini tutum, ibadet ve hassasiyetlerini mukayese etmek amaçlanmış, dindar kadının şekilsel-zihinsel değişim evreleri ve bu değişimlerin sebepleri ortaya konmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • AKTAŞ, Cihan (1991). Tesettür ve Toplum: Başörtülü Öğrencilerin Toplumsal Kökeni Üzerine Bir İnceleme. İstanbul: Nehir.
  • BARBAROSOĞLU, Fatma (2005). İmaj ve Takva (5.Baskı). İstanbul: Timaş.
  • (2009). Modernleşme Sürecinde Moda ve Zihniyet (4.Baskı). İstanbul: İz.
  • (2012). Şov ve Mahrem (3.Baskı). İstanbul: Profil.
  • BİRAND, Mehmet Ali & YILDIZ, Reyhan (2012). Son Darbe: 28 Şubat. İstanbul: Doğan.
  • BOZKURT, Oya (2005). Yemenimde Hâre Var. (F. Özkan, Röp). İstanbul: Elest.
  • CİNDOĞLU, Dilek (2010). Başörtüsü Yasağı ve Ayrımcılık: Uzman Meslek Sahibi Başörtülü Kadınlar. İstanbul: TESEV
  • ÇAYIR, Kenan (2009). Gökkuşağı İstanbul Kadın Platformu. Nilüfer Göle (Ed.), İslam’ın Yeni Kamusal Yüzleri: İslam ve Kamusal alan Üzerine Bir Atölye Çalışması (3.Baskı) içinde (s. 41-67). İstanbul: Metis.
  • ERKİLET, Alev (2004). Eleştirellikten Uyuma:Müslümanların Kamusal Alan Serüveni. Ankara: Hece.
  • GÖLE, Nilüfer (2008). Melez Desenler: İslam ve Modernlik Üzerine (3. Baskı). İstanbul: Metis.
  • (2010). Modern Mahrem: Medeniyet ve Örtünme (10. Baskı). İstanbul: Metis.
  • (2009). Modernist Kamusal Alan ve İslami Ahlak. Nilüfer Göle (Ed.), İslam’ın Yeni Kamusal Yüzleri: İslam ve Kamusal alan Üzerine Bir Atölye Çalışması (3.Baskı) içinde (s. 19-40). İstanbul: Metis.
  • KANDİYOTİ, Deniz (2013). Cariyeler, Bacılar, Yurttaşlar: Kimlikler ve Toplumsal Dönüşümler (4. Baskı). İstanbul: Metis
  • KARA, Mustafa (2012). 28 Şubat Öncesi ve Sonrası Türkiye’de Dinî Hayat. Bursa: Emin.
  • KARAMAN, Hayreddin (1994). İslam’da Kadın ve Aile. İstanbul: Ensar.
  • (1988). İslam’ın Işığında Günün Meseleleri (Cilt 2). İstanbul: Nesil.
  • KÖMEÇOĞLU, Uğur (2003). “Örtünme Pratiği ve Toplumsal Cinsiyete İlişkin Mekânsal Bir Etnografi”. Doğu Batı. 23, 37-74.
  • KUBİLAY, Çağla (2010). İslamcı Söylemde Kamusal Alan ve Türban Tartışmaları: Karşıtlıklar, Kırılmalar ve Uzlaşmalar. İstanbul: Libra.
  • LINDISFARNE, Nancy (2002). Elhamdülillah Laikiz: Cinsiyet, İslam ve Türk Cumhuriyetçiliği (S. Somuncuoğlu, Çev.) İstanbul: İletişim.
  • OKUMUŞ, Ejder (2003). Meşrûiyet Ekseninde Din ve Devlet. İstanbul: Pınar.
  • ŞİŞMAN, Nazife (1996). Global Konferanslarda Kadın Politikaları. İstanbul:İz.
  • (2004). Kamusal Alanda Başörtülüler; Fatma Karabıyık Barbarosoğlu ile Söyleşi. İstanbul: Timaş.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sümeyra Ünalan Turan

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 11 Sayı: 41-42

Kaynak Göster

APA Ünalan Turan, S. (2014). “DİNDAR KADIN”IN ÇALIŞMA HAYATINDA YER ALMASININ DİNÎ ANLAYIŞ VE YAŞANTISI AÇISINDAN SONUÇLARI*. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 11(41-42), 141-166.

Muhafazakar Düşünce Dergisi