Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR

Yıl 2013, Cilt: 10 Sayı: 38, 211 - 218, 15.12.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunları, öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak belirlemek ve bu sorunların giderilmesine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Araştırma, yabancılara Türkçe öğreten öğretmenler ile yürütülmüştür. Araştırmada betimsel model kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler nitel araştırma yöntemiyle toplanmıştır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunları ve bu sorunların giderilmesine yönelik önerileri ortaya koymak için öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi tekniği ile incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde karşılaşılan sorunlar belirlenerek bu sorunların giderilmesine yönelik öneriler ortaya konmuştur.

Kaynakça

  • ATTİLLA, J. (2001). Ural Dilleri Konuşanların Türkçe Öğrenmede Karşılaştıkları Sorunlar. Milli Eğitim Bakanlığı, Avrupa Konseyi 2001 Avrupa Dilleri Yılı: Avrupa’da Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyum Bildirileri.
  • DEMİREL, Özcan (2003). Yabancı Dil Öğretimi, Ankara:Usem yayınları.
  • DOĞAN, A. (1989). Yabancıların Türkçeyi Öğrenirken Karşılaştıkları Güçlükler ve Yaptıkları Bazı Hatalar. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 6 (1-2), 259-261.
  • DOUGHTY, Catherine J. and LONG Michael H. (2005). The Handbook of Second Language Acquisition. Malden: Blackwell Puplishing.
  • EKMEKÇİ, Ö. (1992). The use of Turkish as a second language. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(8), 42-62.
  • KOÇER, Ömer (2013). Program Geliştirmenin İlk Basamağı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İhtiyaç ve Durum Analizi, Cilt 38, Sayı 169, s. 159-174.
  • LARSEN-Freeman, D., & LONG, M. (1991). An introduction to second language acquisition research. London: Longman.
  • LIGHTBOWN, P.M. ve SPADA Nina (2004). How Languages Are Learned. Oxford: Oxford University Pres.
  • NUNAN, D. (1999). Second language teaching and learning. Boston: H einle & H einle Publishers.
  • ÖZBAY, M. (2010). Türkçe Öğretimi Yazıları, Ankara: Öncü Kitap.
  • TOSUN, C. (2005). Türkçe’nin Yabancı Dil olarak Öğretilmesi. Journal of Language and Linguistic Studies, 1 (1), 22-28.
  • YAKUT, A. (1993). Batı Almanya’da Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğrenilmesi ve Öğretilmesi. Türk Dili Dergisi Dil Öğretim Özel Sayısı, 95-101.
  • YORULMAZ, B. (2000). Öğretmen ve Öğrenci Açısından Türkçe Öğretiminde Kitap ve Yöntem Sorunu. III. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyum Bildirileri. Ankara: AÜ Basımevi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Çalışır Zenci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 10 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Çalışır Zenci, S. (2013). TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 10(38), 211-218.

Muhafazakar Düşünce Dergisi