Türk öğrencilerin öğrenme konusundaki bazı temel sorunlarının anlaşılması için, sözlü ve yazılı kültürlerin özelliklerine odaklanarak, Türk toplumunun kimi tarihsel ve kültürel karakteristiklerinin ele alınmasının zorunlu olduğunu savlayacağım. Bu bakış açısından, öğrenme, salt bireysel zeka ve çabaların bir çıktısı/başarısı olmaktan çok, toplumun kültürünün uzun süren tarihsel tortulaşmasının bir ürünüdür.
Konuşma başlığım pek bilimsel sayılmaz. Söyleyeceklerimi bilimsel bir formattan ziyade bir deneme rahatlığında ifade edebilmek için böyle bir yol seçtim. “Türk tip öğrenme” başlığının kapsayıcılığı ve gevşekliği, onu birçok biçimde ele almamızı olanaklı kılıyor.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 2 Sayı: 6 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi