Marka değeri ile bağlamsal pazarlama stratejisi arasındaki ilişkinin ele alındığı bu araştırma kapsamında bağlamsal pazarlama stratejisi ve marka değerini oluşturan boyutlar ayrıntılı olarak anlatılmış, aralarındaki ilişki ve etki değerlendirilmiştir. Araştırmada Formdakal sitesi ile etkileşim halinde olan 252 kişiye anket uygulanarak kolayda örneklem ve kartopu örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi ile boyutlar elde edilmiş, hipotezlerin testi için korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre marka değeri ve marka değeri boyutları ile bağlamsal pazarlama arasında ilişki olduğu ve bağlamsal pazarlamanın marka değeri üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Doğru bilgiyi, doğru zamanda, doğru şekilde müşterilere sunulması farkındalık, yüksek çağrışım, kalitenin yüksek algılanması ve bağlılık oluşmasında etkili olmaktadır.
Marka değeri ile bağlamsal pazarlama stratejisi arasındaki ilişkinin ele alındığı bu araştırma kapsamında bağlamsal pazarlama stratejisi ve marka değerini oluşturan boyutlar ayrıntılı olarak anlatılmış, aralarındaki ilişki ve etki değerlendirilmiştir. Araştırmada Formdakal sitesi ile etkileşim halinde olan 252 kişiye anket uygulanarak kolayda örneklem ve kartopu örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi ile boyutlar elde edilmiş, hipotezlerin testi için korelasyon ve regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre marka değeri ve marka değeri boyutları ile bağlamsal pazarlama arasında ilişki olduğu ve bağlamsal pazarlamanın marka değeri üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Doğru bilgiyi, doğru zamanda, doğru şekilde müşterilere sunulması farkındalık, yüksek çağrışım, kalitenin yüksek algılanması ve bağlılık oluşmasında etkili olmaktadır.
Bağlamsal Pazarlama Marka Sadakati Marka çağrışımı Marka Farkındalığı
Konular | Ekonomi |
---|---|
Diğer ID | JA57ER38NH |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 38 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.