İnsanlık tarihinde uzun bir geçmişi olan hile ve hatalar, bu gün insan unsurunun ticari
hayatın vazgeçilmez bir parçası olması nedeniyle işletmelerin yaygın bir gerçeğidir. Hile ve
hataların her ikisi de işletmelere zarar verir. Aralarındaki temel farka bakıldığında; hatalarda
kasıt yoktur, bilgisizlik, dikkatsizlik ve ihmal vardır. Hile ise menfaat elde etmek amacıyla
yapılan kasıtlı bir harekettir. İşletmelerin %37'sinde çeşitli şekillerde yaşanmakta olduğu
tespit edilmiş ve bir örneği aşağıdaki "örnek olay" üzerinde etraflıca analiz edilerek
unsurları tespit edilmiş olan hile eylemini ortaya çıkarmak önemlidir ve önemli bir çaba
gerektirir. Ancak daha önemli olan, bir işletmede hileyi oluşmadan yok etmek ve caydırıcı
önlemleri almaktır. Caydırıcı önlemlerin başında güncel bir iç kontrol sistemi yatar ve iç
kontrol sistemi, bir işletmede uygulanan tüm yöntem ve politikaları içine alan bir kavramdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 20 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.