Gıda perakendecilerinin pazarlama alanındaki çalışmaları temel olarak iki başlık altında yoğunlaşmaktadır. Çalışmaların bir kısmı tüketicide perakendeci tercihi yaratmaya yönelirken (örn. Mağaza fiyat imajı, kuruluş yeri vb.) diğer bir kısmı da tüketicinin satış noktasındaki (Point of Sale: POS) davranışını etkilemeyi hedeflemektedir. (örn. ürün raf düzenlemeleri, mağaza içinde kullanılan müzik, koku vb.) Perakendecinin, satış noktasında tüketici satınalma davranışını yönlendirebilmek amacıyla kullanacağı araçların etkisi, esasında tüketicinin mağazaya girmeden önce içinde bulunduğu fiziksel ve psikolojik duruma bağlıdır. Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi modelinden yola çıkarak, aaçlık hissinin satış noktasındaki gıda ürünü satınalma davranışı üzerinde büyük öneme sahip olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda her iki değişken arasındaki ilişkinin ortaya konması amacıyla, ramazan ayında süpermarket içinde 390 kişi ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak görüşülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, açlık hissinin satış noktasında ne gıda ürünlerine yapılan harcama tutarı, ne de plan dışı gıda ürünü satınalma davranışı üzerinde istatistiksel anlamda olumlu bir etkinin varlığına rastlanmamıştır.
Schneider, G., & Schneider, H. (2015). TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1).
AMA
Schneider G, Schneider H. TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2015;24(1).
Chicago
Schneider, Gülpınar, ve Helmut Schneider. “TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 24, sy. 1 (Mart 2015).
EndNote
Schneider G, Schneider H (01 Mart 2015) TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 24 1
IEEE
G. Schneider ve H. Schneider, “TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 1, 2015.
ISNAD
Schneider, Gülpınar - Schneider, Helmut. “TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 24/1 (Mart 2015).
JAMA
Schneider G, Schneider H. TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;24.
MLA
Schneider, Gülpınar ve Helmut Schneider. “TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 1, 2015.
Vancouver
Schneider G, Schneider H. TÜKETİCİ ’AÇLIK HİSSİNİN’ PERAKENDECİ SATIŞ NOKTASINDA GIDA ÜRÜNLERİ SATINALMA DAVRANIŞINA ETKİSİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;24(1).