Gıda perakendecilerinin pazarlama alanındaki çalışmaları temel olarak iki başlık altında yoğunlaşmaktadır. Çalışmaların bir kısmı tüketicide perakendeci tercihi yaratmaya yönelirken (örn. Mağaza fiyat imajı, kuruluş yeri vb.) diğer bir kısmı da tüketicinin satış noktasındaki (Point of Sale: POS) davranışını etkilemeyi hedeflemektedir. (örn. ürün raf düzenlemeleri, mağaza içinde kullanılan müzik, koku vb.) Perakendecinin, satış noktasında tüketici satınalma davranışını yönlendirebilmek amacıyla kullanacağı araçların etkisi, esasında tüketicinin mağazaya girmeden önce içinde bulunduğu fiziksel ve psikolojik duruma bağlıdır. Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi modelinden yola çıkarak, aaçlık hissinin satış noktasındaki gıda ürünü satınalma davranışı üzerinde büyük öneme sahip olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda her iki değişken arasındaki ilişkinin ortaya konması amacıyla, ramazan ayında süpermarket içinde 390 kişi ile yüz yüze anket yöntemi kullanılarak görüşülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre, açlık hissinin satış noktasında ne gıda ürünlerine yapılan harcama tutarı, ne de plan dışı gıda ürünü satınalma davranışı üzerinde istatistiksel anlamda olumlu bir etkinin varlığına rastlanmamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.