İnternet tüm zamanların en hızlı büyüyen medyasıdır. Bu araştırmada, Türk internet kullanıcılarının demografik özellikleri ve bu özelliklerin internet kullanımıyla olan bağlantıları incelenmiştir. Veri, internet kullanıcılarına ulaşım amacıyla, 15-27 Ocak 2007 tarihleri arasında internet üzerinde, bu ve benzeri araştırmalar için hazırlanmış olan yeni bir site içerisine yerleştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır.
Sonuçlar, cinsiyet, yaş ve haftalık çalışma saatinin internet kullanımının önemli faktörleri olduğunu ortaya koymaktadır. Ayrıca e-posta ve diğer kullanımlar arasında beklenenden daha az farklılıklar olduğu görülmektedir. Bu sonuçlar, internet ortamında demografik faktörlerin etkilerinin daha iyi anlaşılması ile araştırmacılara, pratisyenlere ve yöneticilere web tabanlı projelerine uygun stratejiler tasarlamalarında yardımcı olacaktır.
Gelecek araştırmalarda, diğer ülkelerde uygulama yapılarak ülke ve kültürler arası karşılaştırma yapılabilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 25 Sayı: 2 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.