Organize perakendecilik sektörü Türkiye’nin hızlı büyüyen sektörlerinden biridir.
Bu sektörde rekabet artmakta, müsteri tatminini ve magaza baglılıgını saglamak
güçlesmektedir. Organize perakendecilikte de pazarlamanın diger alanlarında oldugu gibi
müsteri odaklılık, müsteri tatmini ve magaza baglılıgını saglamak açısından önemlidir.
Müsteri odaklılık müsteriye dogru faydaları saglamaktan geçmektedir. Bu müsteri
faydalarını temel ve genisletilmis olarak gruplamak mümkündür. Bu çalısmanın amacı,
stanbul’da organize gıda perakendeciliginde hangi tip faydaların müsterileri daha fazla
tatmin ettigini bulmak ve müsteri tatmini ile magaza baglılıgı arasındaki iliskiyi tespit
etmektir. Arastırma örneklemi stanbul’daki 280 organize gıda perakende müsterisinden
olusmaktadır. Olusturulan arastırma modeli Amos 7.0 ile test edilmis ve bulgular
degerlendirilmistir. Sonuçlar henüz gelismekte olan Türkiye organize gıda
perakendeciliginde temel faydaların müsteri tatminini genisletilmis faydalardan daha fazla
etkiledigini göstermekte ve müsteri tatmini ve magaza baglılıgı arasında güçlü bir iliski
oldugunu vurgulamaktadır.
Müşteri faydası müşteri tatmini mağaza bağlılığı müşteri odaklılık organize perakendecilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 26 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.