BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2009, Cilt: 26 Sayı: 1, 383 - 396, 11.03.2015

Öz

-

MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ

Yıl 2009, Cilt: 26 Sayı: 1, 383 - 396, 11.03.2015

Öz

Organize perakendecilik sektörü Türkiye’nin hızlı büyüyen sektörlerinden biridir.
Bu sektörde rekabet artmakta, müsteri tatminini ve magaza baglılıgını saglamak
güçlesmektedir. Organize perakendecilikte de pazarlamanın diger alanlarında oldugu gibi
müsteri odaklılık, müsteri tatmini ve magaza baglılıgını saglamak açısından önemlidir.
Müsteri odaklılık müsteriye dogru faydaları saglamaktan geçmektedir. Bu müsteri
faydalarını temel ve genisletilmis olarak gruplamak mümkündür. Bu çalısmanın amacı,
stanbul’da organize gıda perakendeciliginde hangi tip faydaların müsterileri daha fazla
tatmin ettigini bulmak ve müsteri tatmini ile magaza baglılıgı arasındaki iliskiyi tespit
etmektir. Arastırma örneklemi stanbul’daki 280 organize gıda perakende müsterisinden
olusmaktadır. Olusturulan arastırma modeli Amos 7.0 ile test edilmis ve bulgular
degerlendirilmistir. Sonuçlar henüz gelismekte olan Türkiye organize gıda
perakendeciliginde temel faydaların müsteri tatminini genisletilmis faydalardan daha fazla
etkiledigini göstermekte ve müsteri tatmini ve magaza baglılıgı arasında güçlü bir iliski
oldugunu vurgulamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müge Yalçın Bu kişi benim

İrem Erdoğmuş Bu kişi benim

Emine Çobanoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçın, M., Erdoğmuş, İ., & Çobanoğlu, E. (2015). MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 26(1), 383-396.
AMA Yalçın M, Erdoğmuş İ, Çobanoğlu E. MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2015;26(1):383-396.
Chicago Yalçın, Müge, İrem Erdoğmuş, ve Emine Çobanoğlu. “MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 26, sy. 1 (Mart 2015): 383-96.
EndNote Yalçın M, Erdoğmuş İ, Çobanoğlu E (01 Mart 2015) MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 26 1 383–396.
IEEE M. Yalçın, İ. Erdoğmuş, ve E. Çobanoğlu, “MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 26, sy. 1, ss. 383–396, 2015.
ISNAD Yalçın, Müge vd. “MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 26/1 (Mart 2015), 383-396.
JAMA Yalçın M, Erdoğmuş İ, Çobanoğlu E. MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;26:383–396.
MLA Yalçın, Müge vd. “MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 26, sy. 1, 2015, ss. 383-96.
Vancouver Yalçın M, Erdoğmuş İ, Çobanoğlu E. MÜŞTERİ FAYDASININ MÜŞTERİ TATMİNİ VE BAĞLILIĞI ÜZERİNE ETKİSİ: ORGANİZE GIDA PERAKENDECİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;26(1):383-96.