Müşteri tatmini ve müşteri sadakati işletmeler için başarının iki anahtar kavramıdır. Müşterilerini tatmin edebilen ve bunun da ötesinde onların sadakatlerini kazanabilen işletmeler varlıklarını sürdürebilmekte, karlılıklarını istikrarlı hale getirebilmektedirler. Bugün artık işletmeler müşterilerinin sadakatlerini elde etmenin ve onları yaşam boyu değer olarak kendileriyle tutmanın yollarını aramaktadırlar. Dolayısıyla müşteri tatmini ile müşteri sadakati arasında ne yönde bir ilişki olduğunun ortaya konulması işletmelere bu yönde rehberlik edecektir. Ancak işletmelerin ve yöneticilerin bilmesi gereken başkalarından sadakat beklerken, kendilerinin ne ölçüde onların beklentilerine karşılık verebildikleridir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.