While the societies have been developing economically, the concepts of art and artist has also become socialized. Artistic activities have been conducted not only for intelligentsia, also for a vast majority of public. In this process, artistic products has been industrialized and marketed. So, the public dimension of the art and the artist which have spread to social layers and been marked has been still a controversial topic. In this paper, the publicity problem of globalizing, industrializing and marketing artistic activities and the risk and importance of state contribution to art are argued
Toplumların ekonomik gelişmesiyle birlikte, sanat ve sanatçı kavramları da toplumsallaşmıştır.
Sanatsal faaliyetler sadece entelektüel kesimler için değil, geniş halk yığınları için de icra
edilir hale gelmiştir. Bu sürçeçte sanatsal ürünler endüstrileştirilerek piyasalaştırılmıştır. Toplumsal
katmanlara yayılarak piyasalaşan sanatın ve sanatçının kamusal boyutu ise günümüzde hala
tartışmalı bir konudur. Çalışmada küreselleşen, endüstrileşen ve piyasalaşan sanatsal faaliyetlerin
kamusallığı sorunu ve devletin sanata katkısının önemi ve riskleri ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 34 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.