BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 2, 229 - 248, 17.03.2015

Öz

-

Kaynakça

  • ARSLAN, Kahraman. Türkiye’de Kongre Turizmini Geliştirme İmkanları, ĠTO Yayınları, No:2008-34, Ġstanbul, 2008.
  • ATAY, Lütfi ve AKYURT, Hasan. “Turizm Endüstrisinde Destinasyon Yönetimi”, Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Turizm Sektörü Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar, URAK Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneği, Ġstanbul, 2007.
  • AVCIKURT, Cevdet. Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, DeğiĢim Yayınları, Ġkinci Baskı, Ġstanbul, 2005.
  • BAHAR, Ozan ve KOZAK, Metin. Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • BAHAR, Ozan ve KOZAK, Metin. Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • BALOĞLU, ġehmus & MCCLEARY, Ken W. “A Model of Destination Image Formation”, Annals of Tourism Research, 1999, (35):11-15.
  • BALOĞLU, ġehmus & MANGALOĞLU, Mehmet “Turist Destination Images of Turkey, Egypt, Greece and Italy as Perceived by Based Four Operator and Travel Agents”, Tourism Management, 2001, (22):1-9
  • CALDWELL, N. & FREĠRE, J.R. “The Differences Between Branding a Country, a Region and a City: Applying the Brand Box Model”, Journal of Brand Management, 2004, 12(1):50-61.
  • FYALL, Alan CALLAD, Christine & EDWARDS , Brenda. “Relationship Marketing: The Challenge for Destinations”, Annals of Tourism Research, 2003, Vol:30, (3):644-659
  • GOETSCH, L.David &STANLEY, Davis B. Introduction to Total Quality, New Jersey, Pentice-Hall, Inc. 1997.
  • GOULDING, Catherina. “Grounded Theory, Ethnograpy and Phenomenology: A Comperative Analysis of Three Qualitative Strategies for Marketing Research”, European Journal of Marketing, 2005, 39 (3/4):294-308.
  • GUMMESSON, Evert. “Qualitative Research in Marketing: Road-map for a wilderness of Complexity and Unpredictability”, European Journal of Marketing, 2005, 39 (3/4):309-327.
  • HANKINSON, Graham. “The Brand Images of Tourism Destinations: A Study of the Saliency of Organic Images”, Journal of Product and Brand Management, 2004, 13(1):145-153.
  • HOSANY, Sameer, EKĠNCĠ, Yüksel ve UYSAL, Mahmut. “Destination Image and Destination Personality: An Application of Branding Theories to Tourism Places”, Journal of Business Research, 2006, (59):638-642.
  • ĠÇÖZ, Orhan. Turizm İşletmelerinde Pazarlama, Turhan Kitabevi, Ankara, 2001
  • ĠSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi. “Turizm Pazarlama AraĢtırmaları için Bir Model Önerisi”, Pazarlama Dünyası, 1989, Yıl:3, Sayı(16):38-40.
  • KAVARATZIS, Mihail. “Place Branding: A Review of Trends and Conceptual Models”, The Marketing Review, 2005, (5):329-342.
  • LEIESEN, Birgit. “Image Segmentation: The Case of a Tourism Destination”, Journal of Services Marketing, 2000, Vol:15, (9).
  • MCINTOSCH, R. & GOELDNER, C.R. Turizm, İlkeler, Uygulamalar, Felsefeler, (Çev.Aylin Mutlu), Tugev Yayını, Ġstanbul, 1987.
  • MIDDLETON, Victor.T.C. & JACKĠE Clarke. Marketing in Travel and Tourism, 3rd Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2001
  • MYERS, J.A. “Interests, Institutions, and Organizations: The Case of Tourism Promotion Financing and Destination Marketing Organizations in Michigan, 1986-1996”, A Dissertation of Doctor of Philosophy, Michigan State University, 1998.
  • OKTAYER, Nagihan, SUSAM, Nazan ve ÇAK, Murat. Türkiye’de Turizm Ekonomisi, ĠTO Yayın No:2007-69, Ġstanbul, 2007.
  • OLALI , Hasan Ve ALP, Timur. Turizm Ekonomisi, Ofis Matbaacılık, Ġzmir, 1988.
  • OPPERMAN, Martin. “Convention destination images: analysis of association meeting planner’s perceptions”, Tourism Management, 1996, Vol.17, (3):175-182.
  • ÖZDEMĠR, Gökçe. “Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri: Ġzmir için Bir Destinasyon Modeli Önerisi”, YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġzmir, 2007.
  • POLLOCK, Ann. “The Role of Electronic Brochures in Selling Travel: Implications for Businesses and Destinations”, Australian Journal of Hospitality Management, 1996, 3(1):25-30.
  • RANDALL, J.L. & GUSTKE, L.D. “Top Ten Travel and Tourism Trends”, Randall Travel Marketing, Inc. 18p. http://visitfingerlakes.com/partners/images/research/2005_Top_Ten_Travel _and_Tourism_Trends.pdf EriĢim Tarihi (11.02.2011).
  • SARI, YyaĢar Ve KOZAK, Metin. “Turizm Pazarlamasına Ġnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri Ġçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2005, (9):248-271.
  • SENGE, Peter. Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, Ġstanbul, 2000. SINCLAIR, M, Thea. Economics of Tourism, 1997, London, UK, Routledge.
  • ġAHĠN, A. “Turizm Sektöründe Bölgesel MarkalaĢma Stratejileri”, Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Turizm Sektörü Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar, URAK Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneği, Ġstanbul, 2007.
  • TEK, Ömer Baybars. “Ġzmir Kentinin Pazarlanması”, Pazarlama Dünyası, 2008, Ocak-ġubat, (2008/1):46.
  • TĠMUR, Alp ve ĠÇÖZ, Orhan. Ege Bölgesi Turizminin Sektörel Analizi ve Gelişme Stratejileri, ESĠAD Yayın No:94/ESA-7, Ġzmir, 1994.
  • ÜNAL, Nadir. “Rekabet Düzeyi En Yüksek Sektör Turizm”, Standard, 2001, Yıl:40, (470)
  • ÜNÜSAN, Çağatay ve SEZGĠN, Mete. Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, Nüve Yayınları:23, Konya, 2005.
  • WANG, C.H. “Predicting Tourism Demand Using Fuzzy Time Series and Hybrid Grey Theory”, Tourism Management, 2003, Volume 25, (3):367-374.

Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 2, 229 - 248, 17.03.2015

Öz

Dünya turizmindeki gelişmeler ve eğilimler, turizm pazarlamasını ülke boyutundan destinasyon boyutuna taşımış ve yeni destinasyonların ve yeni turistik ürünlerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Türkiye gibi çok geniş bir coğrafi alanı kapsayan bir ülkede, bütün ülkeyi tek bir turistik çekim alanı olarak görmek ve pazarlamak doğru değildir. Bu nedenle, turizmin bölgesel gelişmede öncü rolü oynayabilmesi için destinasyon düzeyindeki pazarlama faaliyetlerine önem ve ağırlık verilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, turizm destinasyonlarının pazarlanmasında bölgenin bir turistik ürün haline getirilebilmesi ve bu ürünün pazarlanabilmesi ile ilgili pazarlama stratejileri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • ARSLAN, Kahraman. Türkiye’de Kongre Turizmini Geliştirme İmkanları, ĠTO Yayınları, No:2008-34, Ġstanbul, 2008.
  • ATAY, Lütfi ve AKYURT, Hasan. “Turizm Endüstrisinde Destinasyon Yönetimi”, Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Turizm Sektörü Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar, URAK Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneği, Ġstanbul, 2007.
  • AVCIKURT, Cevdet. Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, DeğiĢim Yayınları, Ġkinci Baskı, Ġstanbul, 2005.
  • BAHAR, Ozan ve KOZAK, Metin. Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2005.
  • BAHAR, Ozan ve KOZAK, Metin. Turizm Ekonomisi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • BALOĞLU, ġehmus & MCCLEARY, Ken W. “A Model of Destination Image Formation”, Annals of Tourism Research, 1999, (35):11-15.
  • BALOĞLU, ġehmus & MANGALOĞLU, Mehmet “Turist Destination Images of Turkey, Egypt, Greece and Italy as Perceived by Based Four Operator and Travel Agents”, Tourism Management, 2001, (22):1-9
  • CALDWELL, N. & FREĠRE, J.R. “The Differences Between Branding a Country, a Region and a City: Applying the Brand Box Model”, Journal of Brand Management, 2004, 12(1):50-61.
  • FYALL, Alan CALLAD, Christine & EDWARDS , Brenda. “Relationship Marketing: The Challenge for Destinations”, Annals of Tourism Research, 2003, Vol:30, (3):644-659
  • GOETSCH, L.David &STANLEY, Davis B. Introduction to Total Quality, New Jersey, Pentice-Hall, Inc. 1997.
  • GOULDING, Catherina. “Grounded Theory, Ethnograpy and Phenomenology: A Comperative Analysis of Three Qualitative Strategies for Marketing Research”, European Journal of Marketing, 2005, 39 (3/4):294-308.
  • GUMMESSON, Evert. “Qualitative Research in Marketing: Road-map for a wilderness of Complexity and Unpredictability”, European Journal of Marketing, 2005, 39 (3/4):309-327.
  • HANKINSON, Graham. “The Brand Images of Tourism Destinations: A Study of the Saliency of Organic Images”, Journal of Product and Brand Management, 2004, 13(1):145-153.
  • HOSANY, Sameer, EKĠNCĠ, Yüksel ve UYSAL, Mahmut. “Destination Image and Destination Personality: An Application of Branding Theories to Tourism Places”, Journal of Business Research, 2006, (59):638-642.
  • ĠÇÖZ, Orhan. Turizm İşletmelerinde Pazarlama, Turhan Kitabevi, Ankara, 2001
  • ĠSLAMOĞLU, Ahmet Hamdi. “Turizm Pazarlama AraĢtırmaları için Bir Model Önerisi”, Pazarlama Dünyası, 1989, Yıl:3, Sayı(16):38-40.
  • KAVARATZIS, Mihail. “Place Branding: A Review of Trends and Conceptual Models”, The Marketing Review, 2005, (5):329-342.
  • LEIESEN, Birgit. “Image Segmentation: The Case of a Tourism Destination”, Journal of Services Marketing, 2000, Vol:15, (9).
  • MCINTOSCH, R. & GOELDNER, C.R. Turizm, İlkeler, Uygulamalar, Felsefeler, (Çev.Aylin Mutlu), Tugev Yayını, Ġstanbul, 1987.
  • MIDDLETON, Victor.T.C. & JACKĠE Clarke. Marketing in Travel and Tourism, 3rd Edition, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2001
  • MYERS, J.A. “Interests, Institutions, and Organizations: The Case of Tourism Promotion Financing and Destination Marketing Organizations in Michigan, 1986-1996”, A Dissertation of Doctor of Philosophy, Michigan State University, 1998.
  • OKTAYER, Nagihan, SUSAM, Nazan ve ÇAK, Murat. Türkiye’de Turizm Ekonomisi, ĠTO Yayın No:2007-69, Ġstanbul, 2007.
  • OLALI , Hasan Ve ALP, Timur. Turizm Ekonomisi, Ofis Matbaacılık, Ġzmir, 1988.
  • OPPERMAN, Martin. “Convention destination images: analysis of association meeting planner’s perceptions”, Tourism Management, 1996, Vol.17, (3):175-182.
  • ÖZDEMĠR, Gökçe. “Destinasyon Yönetimi ve Pazarlama Temelleri: Ġzmir için Bir Destinasyon Modeli Önerisi”, YayınlanmamıĢ Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ġzmir, 2007.
  • POLLOCK, Ann. “The Role of Electronic Brochures in Selling Travel: Implications for Businesses and Destinations”, Australian Journal of Hospitality Management, 1996, 3(1):25-30.
  • RANDALL, J.L. & GUSTKE, L.D. “Top Ten Travel and Tourism Trends”, Randall Travel Marketing, Inc. 18p. http://visitfingerlakes.com/partners/images/research/2005_Top_Ten_Travel _and_Tourism_Trends.pdf EriĢim Tarihi (11.02.2011).
  • SARI, YyaĢar Ve KOZAK, Metin. “Turizm Pazarlamasına Ġnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri Ġçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 2005, (9):248-271.
  • SENGE, Peter. Beşinci Disiplin, Yapı Kredi Yayınları, Ġstanbul, 2000. SINCLAIR, M, Thea. Economics of Tourism, 1997, London, UK, Routledge.
  • ġAHĠN, A. “Turizm Sektöründe Bölgesel MarkalaĢma Stratejileri”, Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Turizm Sektörü Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar, URAK Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneği, Ġstanbul, 2007.
  • TEK, Ömer Baybars. “Ġzmir Kentinin Pazarlanması”, Pazarlama Dünyası, 2008, Ocak-ġubat, (2008/1):46.
  • TĠMUR, Alp ve ĠÇÖZ, Orhan. Ege Bölgesi Turizminin Sektörel Analizi ve Gelişme Stratejileri, ESĠAD Yayın No:94/ESA-7, Ġzmir, 1994.
  • ÜNAL, Nadir. “Rekabet Düzeyi En Yüksek Sektör Turizm”, Standard, 2001, Yıl:40, (470)
  • ÜNÜSAN, Çağatay ve SEZGĠN, Mete. Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi, Nüve Yayınları:23, Konya, 2005.
  • WANG, C.H. “Predicting Tourism Demand Using Fuzzy Time Series and Hybrid Grey Theory”, Tourism Management, 2003, Volume 25, (3):367-374.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nur Ersun Bu kişi benim

Kahraman Arslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 17 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ersun, N., & Arslan, K. (2015). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 31(2), 229-248.
AMA Ersun N, Arslan K. Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2015;31(2):229-248.
Chicago Ersun, Nur, ve Kahraman Arslan. “Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar Ve Pazarlama Stratejileri”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 31, sy. 2 (Mart 2015): 229-48.
EndNote Ersun N, Arslan K (01 Mart 2015) Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 31 2 229–248.
IEEE N. Ersun ve K. Arslan, “Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 31, sy. 2, ss. 229–248, 2015.
ISNAD Ersun, Nur - Arslan, Kahraman. “Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar Ve Pazarlama Stratejileri”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 31/2 (Mart 2015), 229-248.
JAMA Ersun N, Arslan K. Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;31:229–248.
MLA Ersun, Nur ve Kahraman Arslan. “Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar Ve Pazarlama Stratejileri”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 31, sy. 2, 2015, ss. 229-48.
Vancouver Ersun N, Arslan K. Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;31(2):229-48.