COVID-19 salgını, Mart 2020’den itibaren dünyada ve Türkiye’de yaşamın her alanında etkili olduğu gibi, günlük alışkanlıklarda ve tüketici tercihlerinde de önemli değişimlere yol açmıştır. Özellikle karantina dönemleri; internet kullanımının artmasına, online alışverişin ve kargo/kurye hizmetlerinin yaygınlaşmasına zemin hazırlamıştır. Bu çalışmada; COVID-19 salgınının ekonomik, sosyal ve psikolojik güçlükleriyle baş etmede alışveriş yapmanın, özellikle de zaruri ihtiyaç kategorisinde olmayan alışverişlerin yeri, kapsamı ve bireyler üzerindeki etkisi ele alınmıştır. COVID-19 salgınında mutluluk hedefli alışveriş davranışlarını tespit etmek amacıyla bir online anket aracılığıyla tüketicilerin görüşlerine başvurulmuştur. 482 gönüllü katılımcıdan derlenen veri seti; nicel ve nitel analiz teknikleri ile değerlendirilmiştir. Salgın döneminde satın alma davranışlarındaki değişimler, COVID-19 salgınında alışveriş kanalı tercihleri, mutluluk hedefli olarak tercih edilen ürünler ve bu alışverişlerin tüketiciler üzerindeki etkisi incelenmiş; katılımcıların demografik özellikleri ile ilişkilendirilerek analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, COVID-19 salgınına has ürün tercihleri tespit edilmiş; salgının alışveriş kanalı tercihlerinde ve tüketicilerin satın alma davranışlarında kalıcı değişimlere yol açacağı öngörülmüştür.
COVID-19 Salgın İnternetten Alışveriş Tüketici Davranışları Mutluluk
COVID-19 Salgın İnternetten Alışveriş Tüketici Davranışları Mutluluk
COVID-19 Salgın İnternetten Alışveriş Tüketici Davranışları Mutluluk
COVID-19 Salgın İnternetten Alışveriş Tüketici Davranışları Mutluluk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 44 Sayı: 2 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.