Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI

Yıl 2022, Cilt: 44 Sayı: 2, 258 - 282, 13.01.2023

Öz

COVID-19 salgını, Mart 2020’den itibaren dünyada ve Türkiye’de yaşamın her alanında etkili olduğu gibi, günlük alışkanlıklarda ve tüketici tercihlerinde de önemli değişimlere yol açmıştır. Özellikle karantina dönemleri; internet kullanımının artmasına, online alışverişin ve kargo/kurye hizmetlerinin yaygınlaşmasına zemin hazırlamıştır. Bu çalışmada; COVID-19 salgınının ekonomik, sosyal ve psikolojik güçlükleriyle baş etmede alışveriş yapmanın, özellikle de zaruri ihtiyaç kategorisinde olmayan alışverişlerin yeri, kapsamı ve bireyler üzerindeki etkisi ele alınmıştır. COVID-19 salgınında mutluluk hedefli alışveriş davranışlarını tespit etmek amacıyla bir online anket aracılığıyla tüketicilerin görüşlerine başvurulmuştur. 482 gönüllü katılımcıdan derlenen veri seti; nicel ve nitel analiz teknikleri ile değerlendirilmiştir. Salgın döneminde satın alma davranışlarındaki değişimler, COVID-19 salgınında alışveriş kanalı tercihleri, mutluluk hedefli olarak tercih edilen ürünler ve bu alışverişlerin tüketiciler üzerindeki etkisi incelenmiş; katılımcıların demografik özellikleri ile ilişkilendirilerek analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında, COVID-19 salgınına has ürün tercihleri tespit edilmiş; salgının alışveriş kanalı tercihlerinde ve tüketicilerin satın alma davranışlarında kalıcı değişimlere yol açacağı öngörülmüştür.

Yıl 2022, Cilt: 44 Sayı: 2, 258 - 282, 13.01.2023

Öz

Yıl 2022, Cilt: 44 Sayı: 2, 258 - 282, 13.01.2023

Öz

Yıl 2022, Cilt: 44 Sayı: 2, 258 - 282, 13.01.2023

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İ. Esen Yıldırım Bu kişi benim 0000-0003-2574-4340

Elif Yılmaz Bu kişi benim 0000-0002-7282-9745

Yayımlanma Tarihi 13 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 44 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, İ. E., & Yılmaz, E. (2023). COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 44(2), 258-282. https://doi.org/10.14780/muiibd.1225249
AMA Yıldırım İE, Yılmaz E. COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Ocak 2023;44(2):258-282. doi:10.14780/muiibd.1225249
Chicago Yıldırım, İ. Esen, ve Elif Yılmaz. “COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 44, sy. 2 (Ocak 2023): 258-82. https://doi.org/10.14780/muiibd.1225249.
EndNote Yıldırım İE, Yılmaz E (01 Ocak 2023) COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 44 2 258–282.
IEEE İ. E. Yıldırım ve E. Yılmaz, “COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 44, sy. 2, ss. 258–282, 2023, doi: 10.14780/muiibd.1225249.
ISNAD Yıldırım, İ. Esen - Yılmaz, Elif. “COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 44/2 (Ocak 2023), 258-282. https://doi.org/10.14780/muiibd.1225249.
JAMA Yıldırım İE, Yılmaz E. COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2023;44:258–282.
MLA Yıldırım, İ. Esen ve Elif Yılmaz. “COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 44, sy. 2, 2023, ss. 258-82, doi:10.14780/muiibd.1225249.
Vancouver Yıldırım İE, Yılmaz E. COVID-19 SALGININDA MUTLULUK HEDEFLİ ALIŞVERİŞ DAVRANIŞLARI. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2023;44(2):258-82.