Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2024, Cilt: 46 Sayı: 3, 767 - 791, 31.12.2024
https://doi.org/10.14780/muiibd.1528403

Öz

Bu araştırmada belediye hizmetlerinin kalitesini etkileyen unsurlardan biri olan belediye personelinin iş memnuniyetinin kurumsal değişkenlerden nasıl etkilendiği ele alınmıştır. Araştırma İstanbul, Bağcılar Belediyesi personeline yönelik bir alan çalışması olup, veriler 450 katılımcıdan kolayda anket yöntemi ile toplanmıştır. Yapılan regresyon analizi sonucunda elde edilen sonuçlar göstermektedir ki kurumsal bağlılık, çalışma koşulları, çalışanları takdir etme ve ödüllendirme ve örgütsel iletişimin çalışan memnuniyeti üzerinde pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı etkileri vardır. Bu konuda belediyelerde yapılan az sayıda çalışmadan biri olması yönüyle literatürdeki bu boşluğun doldurulmasına katkı sağlayan önemli bir çalışmadır. Ayrıca bu çalışma, elde edilen sonuçlar personelinin iş memnuniyetini arttırmak isteyen belediye yöneticilerine önemli ipuçları vermektedir.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Destekleyen Kurum

Bu çalışma için herhangi bir kurum veya kuruluştan maddi destek alınmamıştır.

Teşekkür

Bu çalışmada kullanılan verileri toplayabilmemiz için destek veren Bağcılar Belediyesi yöneticilerine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akçadağ, S., & Özdemir, E. (2005). İnsan kaynakları kapsamında 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde iş tatmini: İstanbul’da yapılan ampirik bir çalışma, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (10), 167-193.
  • Akdemir, A., ve H, Demirkaya (2016). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Orion Kitabevi.
  • Aksu, M., & Yamacı, R. (2024). Kamu Kurumlarında Vardiyalı Sistemde Çalışan Özel Güvenlik Görevlilerinin İş Tatminlerinin Analizi. Journal of Social Sciences Eskisehir Osmangazi University/Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 25(1). DOI:10.17494/ogusbd.1317092
  • Akyıldız, G. (2016). Kamu Sektöründe Çalışan Memnuniyetini Etkileyen Faktörler Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Akyüz, B., Nihat, K. A. Y. A., & Aravi, B. (2015). Kamu çalışanlarının iş tatmini üzerinde liderin güç kaynaklarının rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13(25), 71-90.
  • Albayrak, H. M., & Tiyek, R. (2024). Eğitim Sektöründe Örgütsel İletişim ve İş Tatmini İlişkisi. Uluslararası Bankacılık Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 112-132. DOI: 10.52736/ubeyad.1482638
  • Albayrak, S. O. (2020). Yerel Yönetimlerde Personel Yönetimi. Yerel Yönetimler Teori Uygulama ve Yeni Yaklaşımlar içinde (31-61) Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Andrade, M. S., Westover, J. H., & Peterson, J. (2019). Job satisfaction and gender. Journal of Business Diversity, 19(3). http://www.nabusinesspress.com/JBD/JBD19-3/2_AndradeMS_19_3.pdf
  • Aydemir, S. (2023). Örgütsel İletişim İklimi ve İş Tatmininin İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (39), 194-210. https://doi.org/10.18092/uliki dince.1239620
  • Azim, M. T., Haque, M. M., & Chowdhury, R. A. (2013). Gender, marital status and job satisfaction an empirical study. International Review of Management and Business Research, 2(2), 488. Bağcılar Belediyesi, (2024). Bağcılar belediyesi 2023 faaliyet raporu. 20.07.2024 tarihinde https://www.bagcilar.bel.tr/BBImages/Slider/Image/bb_faaliyetraporu2023.pf adresinden erişilmiştir.
  • Bassett, G. (1994). The Case Against Job Satisfaction, Business Horizons, Vol. 37, Issue 3, May/June, 73.
  • Batool, A., & Batool, B. (2012). Effects of employees training on the organizational competitive advantage: Empirical study of Private Sector of Islamabad, Pakistan. Far east journal of psychology and business, 6(5), 59-72. https://ideas.repec.org/a/fej/articl/v6ay2012i5p59-72.html
  • Baysal, A. C. ve Tekarslan, E. (1996). İşletmeciler İçin Davranış Bilimleri, (2. Baskı). İstanbul: Avcılar Basım Yayın.
  • Bilgin, K.U., Akay, A., Koyuncu, H.E. ve Haşar E.Ç. (2007). Yerel Yönetimlerde Hizmet İçi Eğitim, İstanbul: TEPAV Yayınları.
  • Bozkurt, Ö. ve Bozkurt İ.; (2008). İş Tatminini Etkileyen İşletme İçi Faktörlerin Eğitim Sektörü Açısından Değerlendirilmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Doğuş Üniversitesi Dergisi, Cilt:9, Sayı:1.
  • Bölükbaşı, A., & Yıldırtan, D. (2015). Yerel Yönetimlerde İş Tatminini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Alan Araştırması. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27(2), 345-366.
  • Chaudhary, N. S., & Bhaskar, P. (2016). Training and development and job satisfaction in education sector. Training and Development, 2(8), 42-45.
  • Chen, S. H., Yang, C. C., Shiau, J. Y., &Wang, H. H. (2006). The development of an employee satisfaction model for higher education. The TQM Magazine, 18(5), 484 – 500. https://doi.org/10.1108/095.447.80610685467
  • Çeleğen, İ., & Dağlı, S. Ç. (2024). Factors Related to Levels of Burnout and Job Satisfaction in Family Physicians (Cross-sectional Research). Journal of General Medicine/Genel Tıp Dergisi, 34(3). DOI: 10.54005/geneltip.1376614
  • Çetin, F., ve Basım, H.N., (2011). Psikololojik Dayanıklılığın İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılık Tutumlarındaki Rolü. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 13(3). DOI: 10.4026/1303 2860.2011.0184.x
  • Çeven, S., Özer, K. (2013). Büro Ergonomisinin Çalışma Psikolojisi ve İş Verimine Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 61-70.
  • Çınar, S. (2022). Belediye İşç ilerinin Hukuki Statüsüne Dair Sorunlar ve İstihdama Yansımaları. Memleket Siyaset Yönetim, 17(38), 365-400. https://doi.org/10.56524/msydergi.1182376
  • Çiçekli, N., Doğruyol, A., & Ayan, M. (2023). Yoğun Bakım Hemşirelerinin İş Doyumu Düzeylerinin Belirlenmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 22(1-3), 43-52.
  • Çimen, M. Ve Şahin, İ, (2000). Farklı Statülerde Çalışan Sağlık İdarecilerinin İş Doyum Düzeylerine Yönelik Bir İnceleme, Ankara, I. Ulusal Sağlık İdaresi Kongre Kitabı, 53-59.
  • Çöl, G. ve Ardıç, K, (2008). Sosyal Yapısal Özelliklerin Örgüte Bağlılık Üzerine Etkileri, GOP İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt No 21, Sayı 2,157-174.
  • Davras, Ö. (2019). Otel İşletmelerinde Çalışan Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Etkileri. Turizm Akademik Dergisi, 6(2), 127-138.
  • Demir, N, (2005). Örgüt Kültürü-İş Tatmini İlişkisi: Plastik Sektöründe Bir Araştırma, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalı, Doktora Tezi.
  • Dogan, H. (2009). A comparative study for employee job satisfaction in Aydin municipality and Nazilli municipality. Ege Academic Review, 9(2), 423-433.
  • Eisenberg, E. M., Monge, P. R., & Miller, K. I. (1983). Involvement in communication networks as a predictor of organizational commitment. Human Communication Research, 10(2), 179-201. https://doi.org/10.1111/j.1468-2958.1983.tb00010.x
  • Ellickson, M. C., & Logsdon, K. (2002). Determinants of job satisfaction of municipal government employees. Public Personnel Management, 31(3), 343-358. https://doi.org/10.1177/009.102.600203100 307
  • Eren E. (1996). Yönetim ve Organizasyon, 3 Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Eren, E. (2014). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. Beta Basım Yayım Dağıtım: İstanbul.
  • Gökkaya, S., & Türker, N. (2018). İş motivasyonu ile iş tatmini üzerine otel işletmelerinde karşilaştirmali bir araştirma. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 3(5), 12-28. https://doi.org/10.25204/iktisad.347203
  • Güçlü, M. S., Erdil, O., Kitapçı, H., & Altındağ, E. (2023). How Consumer Motivations to Participate in Sharing Economy Differ Across Developed and Developing Countries: A Comparative Study of Türkiye and Canada. SAGE Open, 13(2), 215.824.40231177040. https://doi.org/10.1177/215.824.40231177040
  • Gül, L., & Gökmen, Ş. (2024). İş Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi: Türkiye Örneği. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 327-342. https://doi.org/10.26745/ahbvuibfd.1256634
  • Gül, S. K. ve Alaç, A. E. (2014), Güvenlik Sektöründe İnsan Kaynakları Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara
  • Gürel, T., (2009). Hizmet İçi Eğitimlerin Kurum İçi İletişim Aracı Olarak Kullanımına Yönelik Bir Öneri, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 23, Sayı 3, Erzurum, s. 19-34.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., and Anderson, R. E., (2019). Multivariate Data Analysis, (th ed., Cenage Learning, EMEA, Hampshire, UK.
  • Hoy, W. K., Tarter, C. J. ve Kottkamp, R. B. (1991). Open schools/healthy schools: Measuring organizational climate. Newbury Park, CA: Sage.
  • İçişleri Bakanlığı, (2024). Mülki idare birimleri. T.C. İçişleri Bakanlığı Bilgi Teknolojileri Genel Müdürlüğü. 20.07.2024 tarihinde https://www.eicisleri.gov.tr/Anasayfa/MulkiIdariBolumleri.aspx adresinden erişilmiştir.
  • Johns, G, (1996). Organizational Behaviour Understanding and Managing Life at Work, Harper Collins College Publishers, Fourth Edition, New York.
  • Kandlousi, N., Ali, A. J., Abdollahi, A, (2010). Organizational Citizenship Behavior in Concern of Communication Satisfaction: The Role of the Formal and Informal Communication, Interational Joumal of Business and Management, Vol. 5, 10, 52. DOI:10.5539/ijbm.v5n10p51.
  • Kaplan, İ, (2011). Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve İş Tatmini İlişkisi: Konya Emniyet Teşkilatı Üzerinde Bir Uygulama, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı.
  • Kaya, B., & Fidan, Y. (2023). Katılım Bankacılığı Sektöründe Kariyer ve Yetenek Yönetimi Uygulamalarının Çalışan Performansı ve Çalışan Memnuniyeti Üzerine Etkileri. Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi, 7(1), 1-42. DOI: 10.7596/jebm.30062023.001
  • Kaynak, Tuğray ve diğerleri; (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme İktisadı Enstitüsü Araştırma ve Yardım Vakfı Yayın No:7, Dönence Basım ve Yayın, İstanbul.
  • Keser, A. (2005). İş doyumu ve yaşam doyumu ilişkisi: Otomotiv sektöründe bir uygulama. Çalışma ve Toplum, 4(7), 77-96.
  • Keskin, B., (2008). Çalışanların Performanslarını Arttırmada Bir Araç Olarak Motivasyon ve Motivasyon Teknikleri, Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi, Ankara.
  • Kızıltan, Z., & Fidan, Y. Örgüt Kültürü, Yetenek Yönetimi ve İş Tatmini Arasındaki İlişki. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (40), 49-68. https://doi.org/10.18092/ulikidince.1243620
  • Koys, D. J. (2001). The effects of employee satisfaction, organizational citizenship behavior, and turnover on organizational effectiveness: A unit‐level, longitudinal study. Personnel psychology, 54(1), 101-114. https://doi.org/10.1111/j.1744-6570.2001.tb00087.x
  • Locke, E.A. (1983) The Nature and Causes of Job Satisfaction. In: Dunnette, M.D., Ed., Handbook of Industrial Psychology, Rand-McNally College Publishing Company, Chicago, 1297-1349.
  • Lunenburg, F. C., & Ornstein, A. O. (2012). Educational administration: Concepts and practices (6th ed.). Belmont, CA: Cengage Wadsworth.
  • Luthans, F; (1973). Organizational Behavior, Sixth Edition, New York: McGraw-Hill.
  • Luthans, F., (2002). The need for and meaning of positive organizational behavior, Journal of Organizational Behavior, Vol. 23, 2002, pp. 695–706. https://doi.org/10.1002/job.165
  • Macit, M., & Aydoğan, S. (2023). Sağlık çalışanlarında örgütsel adalet algısının iş tatminine ve iş ile bütünleşmeye etkisi. Ekonomi İşletme Siyaset ve Uluslararası İlişkiler Dergisi, 9(1), 1-18.
  • Mullins, L.J., (2000), “Management and Organisational Behaviour (5th ed.)”, Work Study, Vol. 49 No.5. https://doi.org/10.1108/ws.2000.07949eae.003
  • Mumlu, D. T. (2023). Avrupa Birliği Su Çerçeve Direktifi Bağlamında Türkiye’de Su Yönetimi: Doğu Karadeniz Havzası Üzerine Bir İnceleme. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 193-223. https://doi.org/10.22466/acusbd.1282924
  • Nunnally, J. C. (1978). Psychometric Theory, McGraw-Hill New York.
  • O’Reilly, C. A, (1989). Corporations, Culture, And Commitment: Motivation And Social Control İn Organizations, California Management Review, Vol.31, (4), 9-25. https://doi.org/10.2307/41166580
  • Özkalp E., ve Kırel Ç., (2011). Örgütsel Davranış, 5. Baskı, Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Özpehlivan, M., (2015). Kültürel Farklılıkların İşletmelerde Örgüt İçi İletişim, İş Tatmini, Bireysel Performans ve Kurumsal bağlılık Kavramları Arasındaki İlişkiye Etkileri: Türkiye-Rusya Örneği, Doktora Tezi, Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Paksoy, M, (2002). Çalışma Ortamında İnsan ve Toplam Kalite Yönetimi, İstanbul, Santay Yayınevi.
  • Parsons, E., & Broadbridge, A. (2006). Job motivation and satisfaction: Unpacking the key factors for charity shop managers. Journal of retailing and consumer services, 13(2), 121-131. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2005.08.013
  • Pettit, J.D., Goris, J.R., Vaught, B.C, (1997). An Examination of Organizational Communication as a Moderator of the Relationship Between Job Performance and Job Satisfaction, Journal of Business Communication, (34):81-98. https://doi.org/10.1177/002.194.369703400105
  • Prajapati, N., & Khuju, J. (2023). Factors affecting employee job satisfaction in Bhaktapur municipality office. Khwopa Journal, 62-79. https://doi.org/10.3126/kjour.v5i1.53323
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2012). Organizational behavior 15th edition. Prentice Hall.
  • Saner, T., & Eyüpoğlu, Ş. Z. (2012). The Age and Job Satisfaction Relationship in Higher Education. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 55, 1020-1026. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.593
  • Sarker, C., (2003). The Relationships of Age and Length of Service with Job Satisfaction: An Examination of Hotel Employees in Thailand, Journal Managerial Psychology. 19, 738-771. https://doi.org/10.1108/026.839.40310502421
  • Saydam, M. (2016). Kamu kurumlarında motivasyon ve iş tatmini: Bağcılar Belediyesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sibonde, A. H., & Dassah, M. O. (2021). The relationship between employee motivation and service quality: Case study of a selected municipality in the Western Cape province, South Africa. Africa’s Public Service Delivery & Performance Review, 9(1), 12. https://doi.org/10.4102/apsdpr.v9i1.499
  • Süer, İ.İ., (2017). Kamu İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonlarının Çalışan Memnuniyeti Üzerine Bir Araştırma: Çankaya Belediyesi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler
  • Enstitüsü, Ankara. Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Tanrıverdi, H. (2006). Sanayi İşletmelerinde Çalışanların İş Tatminsizliği Sorunları Üzerine Bir Araştırma. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1-29.
  • Tanrıverdi, H., Adıgüzel, O., & Çiftçi, M. (2010). Sağlık Yöneticilerine Ait İletişim Becerilerinin Çalışan Performansına Etkileri: Kamu Hastanesi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 101-122.
  • Tengilimoğlu, D. (2005). Hizmet işletmelerinde liderlik davranışları ile iş doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 23-45.
  • Theodora, P., Achilleas, K., Thomas, S., & Fotios, C. (2019). Municipal employees in the era of economic crisis: Exploring their job satisfaction. Вопросы государственного и муниципального управления, (5), 120-139. DOI: 10.17323/1999-5431-2019-0-5-120-139.
  • Tietjen, M. A., Myers, R. M, (1998). Motivation and Job Satisfaction, Management Decision, MCB University Press, 36 (4), 226-231.
  • Timuroğlu, K., & Yılmaz, B. (2021). Örgütsel iletişimin örgütsel yenilik üzerindeki etkisi. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 35(1), 319-337.
  • Toker, B, (2007). Demografik Değişkenlerin İş Tatminine Etkileri: İzmir’deki Beş ve Dört Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Uygulama, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 8(1), 92-107.
  • Toyoğlu, A. E., & Özer, K. (2023). İş Güvenliği Uzmanlarının İş Tatmin Düzeyini Etkileyen Bireysel Faktörlerin İncelenmesi: Karaman ve Konya Örneği. Karaelmas Journal of Occupational Health and Safety, 7(2), 63- 70. https://doi.org/10.33720/kisgd.1203968.
  • Tutuncu, O., & Kozak, M. (2007). An investigation of factors affecting job satisfaction. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 8(1), 1-19. https://doi.org/10.1300/J149v08n01_01
  • Tütüncü, Ö. (2001). Yiyecek içecek işletmelerinde müş teri tatmininin ölçülmesi. Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Usta, M. E, (2013). Okul Yöneticilerinin Pozitivist ve Kaos Yönetim Anlayışlarını Benimsemelerinin Kendilerinin ve Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeylerine Etkisi, Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Ünal, M. (2024). Turizm Alanında Yayınlanmış İş Tatmini Üzerine Tezlerin Bibliyometrik Analizi, Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 7 (1): 18-24. http://doi.org/10.58636/jtis.1443399
  • Wheeless, V., Wheeless, L. ve Howard, R, (1983). An Analysis of the Contribution of Participative Decision Making and Communication With Supervisor as Predictors of Job Satisfaction, Research in Higher Education, (18):145-160. https://doi.org/10.1007/BF00992059
  • Yenihan, B. (2014). Örgütsel bağlılık ve iş tatmini arasındaki ilişki. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 170-178. https://doi.org/10.14230/joiss80
  • Yenler, Y. (2017). Belediyelerde çalışan memnuniyeti: Gebze Belediyesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yalova.
  • Yıldız, Z. (2013). Belediyelerde çalışan memnuniyeti: Yalova Belediyesi örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yalova.
Toplam 87 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çalışma Ekonomisi, Kent Ekonomisi, Mikro İktisat (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Sıddık Güçlü 0000-0003-1280-2142

Sabri Çaycı 0000-0002-5252-3220

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 26 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 46 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güçlü, M. S., & Çaycı, S. (2024). BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 46(3), 767-791. https://doi.org/10.14780/muiibd.1528403
AMA Güçlü MS, Çaycı S. BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Aralık 2024;46(3):767-791. doi:10.14780/muiibd.1528403
Chicago Güçlü, Mehmet Sıddık, ve Sabri Çaycı. “BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 46, sy. 3 (Aralık 2024): 767-91. https://doi.org/10.14780/muiibd.1528403.
EndNote Güçlü MS, Çaycı S (01 Aralık 2024) BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 46 3 767–791.
IEEE M. S. Güçlü ve S. Çaycı, “BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 46, sy. 3, ss. 767–791, 2024, doi: 10.14780/muiibd.1528403.
ISNAD Güçlü, Mehmet Sıddık - Çaycı, Sabri. “BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 46/3 (Aralık 2024), 767-791. https://doi.org/10.14780/muiibd.1528403.
JAMA Güçlü MS, Çaycı S. BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2024;46:767–791.
MLA Güçlü, Mehmet Sıddık ve Sabri Çaycı. “BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 46, sy. 3, 2024, ss. 767-91, doi:10.14780/muiibd.1528403.
Vancouver Güçlü MS, Çaycı S. BELEDİYELERDE ÇALIŞAN MEMNUNİYETİNİ ETKİLEYEN KURUMSAL FAKTÖRLER: BAĞCILAR BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2024;46(3):767-91.