Gelişen teknoloji, yapay zeka uygulamaları muhasebe mesleğinin dijitalleşmesine olanak sağlarken, muhasebe mesleği açısından bu durumun fırsat mı yaratacağı yoksa risk mi oluşturacağı konusundaki tartışmalar gündeme gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, Bursa Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası’na (Bursa SMMMO) ve Bursa Yeminli Mali Müşavirler Odası’na (Bursa YMMO) kayıtlı muhasebe meslek mensuplarının muhasebe mesleğinin dijitalleşmesine yönelik fırsat ve risk algılarını araştırmak ve muhasebe meslek mensuplarının demografik özelliklerinin (cinsiyet, yaş, mesleki unvan ve mesleki deneyim) bu algılara göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir. Bu çalışmada muhasebe meslek mensuplarının muhasebe mesleğinin dijitalleşmesine yönelik fırsat ve risk algılarını araştırmak amacıyla Awang vd. (2022)’nin çalışmasında yer alan 5’li Likert ölçeğindeki 10 soruluk anket kullanılmıştır. Araştırmaya 366 muhasebe meslek mensubu katılmış ve veriler SPSS 28 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda muhasebe meslek mensuplarının muhasebe mesleğinin dijitalleşmesine yönelik fırsat algılarının yüksek, risk algılarının ise orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca t testi ve ANOVA testinden elde edilen bulgulara göre, muhasebe mesleğinin dijitalleşmesine yönelik fırsat algılarının sadece mesleki unvana göre farklılık gösterdiği, risk algılarının ise yaş, mesleki unvan ve mesleki deneyime göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
Dijitalleşme muhasebe mesleği muhasebe meslek mensupları fırsat risk
Bu çalışma, 1-4 Kasım 2023 tarihleri arasında Trabzon’da düzenlenen VII. Uluslararası Muhasebe ve Finans Sempozyumu’nda özet bildiri olarak sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Muhasebe Teorisi ve Standartları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 46 Sayı: 3 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.