Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 23 - 30, 01.06.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı 12-14 (x=13,21±0,781) yaş çocukların fiziksel aktivitelerden hoşlanma düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma grubunu İstanbul ilinde, bir özel okulda okuyan 52 kız 50 erkek toplamda 102 öğrenci oluşturmuştur. Beden eğitimi dersi içinde öğrencilere dört farklı fiziksel aktivite (oyun şekli) yaptırılarak bu aktivitelerden ne kadar hoşlandıkları, keyif aldığı ölçülmüştür. Araştırmada fiziksel aktiviteden hoşlanma düzeyini belirlemek için  “Fiziksel Etkinlikten Hoşlanma Ölçeği-Kısa form uygulanmıştır. Bu ölçekte en düşük puan 1 iken, en yüksek puan 7 dir.  Öğrencilerin her aktiviteden aldıkları ortalama puanlara bakıldığında; 1. Aktivite den 4.69 ± 1.49 puan, 2. Aktiviteden 6.07± 1.13 puan 3. Aktiviteden 4.56 ± 1.86 puan, 4. Aktiviteden 5.09 ± 1.64 puan aldıkları görülmektedir. İstatistiksel olarak öğrencilerin tüm aktivitelerden hoşlandıkları bulunmuştur (p<0.05). Aktiviteler arasındaki farka bakıldığında, en çok 2. Aktiviteden (yakan top) hoşlandıkları bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyete göre hoşlanma düzeylerine baktığımızda, 4. aktiviteden (10 pas) erkekler daha çok hoşlanırken (p>0.05), diğer fiziksel aktivitelerde cinsiyet farklılığına rastlanmamıştır (p>0.05). 

Kaynakça

  • Allender, S., Cowburn, G. and Foster, C.; (2006). Understanding participation in sport and physical activity among children and adults: a review of qualitative studies Health Educatıon Research vol.21 no.6. 826–835.
  • Bigelow, B.J., Levin, E., Cunning, S., (1994). Support and Control in Parent-Child Relations from Childhood to Early Adolescence: The Maccoby-Minuchin hypothesis, Sociological studies of child development, Greenwich.
  • Cairney J, Kwan MYW, Velduizen S, Hay J, Bray SR ve Faught BE. (2012). Gender, Perceived Competence And The Enjoyment Of Physical Education İn Children: Alongitudinal Examination. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 9,26.
  • Ergün, S., Erol, S. (2014): Okul Çağı çocuklarında Egzersizden Hoşlanma ile Fiziksel Aktivite Arasındaki İlişki, 17. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, 20 – 24 Ekim. Edirne.
  • Fairclough, S.: (2003) Physical Activity, Perceived Competence and Enjoyment During High School Physical Education. European Journal of Physical Education, 2003, 8, 5-18.
  • Ferrer-Caja, E. and Weiss, M.R. (2000). Predictors of intrinsic motivation among adolescent students in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 71(3): 267-279.
  • Ganley T. (2001). Egzersiz ve Çocuk Sağlığı (çev.), Spor ve Tıp Dergisi, Sayı:3, p:41-45.
  • Harter, S. (1981). The development of competence motivation in the mastery of cognitive and physical skills: is there still a place for joy? In: Roberts,G.C. and Landers, D.M. (Eds.), Psychology of Motor Behavior and Sport. Champaign, IL, Human Kinetics, pp 3-29.
  • McKenzie, T.L., Marshall, S.L., Sallis, J.F.,& Onway, T.L. (2000). Leisure Time Physical Activity in School Environments: An Observation Study using SOPLAy. Preventive Medicine, 30(1), 70-77.
  • Mirzeoğlu, A. D. & Çoknaz, D. (2014). Fiziksel etkinlikten hoşlanma ölçeği-kısa formunun Türk çocuk ve gençleri için geçerlik ve güvenirlik çalışması. International Journal of Human Sciences, 11(1), 672-687.
  • Motl, W.R., Dishman R.K., Saunders R., Dowda M.Felton G. ve Pate R.R. (2001). Measuring enjoyment of physical activity in adolescent girls, American Journal of Preventive Medicine, 21 (2), 110-117.
  • Tandy, C., (1999). Childrens Diminishing Play Space: A Study of İntergenerational Changes in Childrens Use of Their Neighbourhoods”, Australian Geographical Studies 37 (2): 154-162.
  • Ward, S.S., Saunders, R.P, Pate, R.R., (2007). Physical Activity Interventions in Children and Adolecents. Human Kinetics.
  • Murray, M.(2002). Benefits of physical activity: a dance of change, Journal of ICHPER.SD, Vol.38, p:11-14.
  • Sallis, J., Prochaska, J., Taylor, W., (2000). A Review of Correlates of Physical Activity of Children and Adolescents, Medicine and Science in Sports and Exercise 32 (5): 963-975
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Batıkan Demirtoz Bu kişi benim

Ufuk Alpkaya

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirtoz, B., & Alpkaya, U. (2016). Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 23-30. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2017.19
AMA Demirtoz B, Alpkaya U. Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. Haziran 2016;1(1):23-30. doi:DOI: 10.22396/sbd.2017.19
Chicago Demirtoz, Batıkan, ve Ufuk Alpkaya. “Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2016): 23-30. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2017.19.
EndNote Demirtoz B, Alpkaya U (01 Haziran 2016) Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1 1 23–30.
IEEE B. Demirtoz ve U. Alpkaya, “Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri”, Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, ss. 23–30, 2016, doi: DOI: 10.22396/sbd.2017.19.
ISNAD Demirtoz, Batıkan - Alpkaya, Ufuk. “Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi 1/1 (Haziran 2016), 23-30. https://doi.org/DOI: 10.22396/sbd.2017.19.
JAMA Demirtoz B, Alpkaya U. Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1:23–30.
MLA Demirtoz, Batıkan ve Ufuk Alpkaya. “Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri”. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 23-30, doi:DOI: 10.22396/sbd.2017.19.
Vancouver Demirtoz B, Alpkaya U. Okul Çocuklarının Fiziksel Aktiviteden Hoşlanma Düzeyleri. Marmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 2016;1(1):23-30.