BibTex RIS Kaynak Göster

Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik

Yıl 2014, Sayı: 33, 94 - 103, 01.12.2014

Öz

Rönesans döneminde insanın kendisi ve içinde bulunduğu evren konusundaki görüşübüyük değişime uğramıştır. Hümanizm çerçevesinde, insanın en önemli özelliklerindenbiri bireyselliği ve özgür iradesi olmuş, diğer canlılar arasındaki yerini ve saygınlığınıbelirlemiştir. Bu yeni düşünceler aralarında Montaigne ve Rabelais’nin önemli bir yeresahip olduğu birçok Rönesans yazarı ve düşünürü tarafından ifade edilmiştir. Buçalışmada, Mongaitne’in Denemeler ve Rabelais’nin Gargantua eserlerininkarşılaştırmalı bir okuması sunulmaktadır. İki eserin de insanı herhangi bir din veotoriteye ihtiyaç duymadan kendi kendini yönlendirebilen bir birey olarak gösterdiğiiddia edilmektedir. Ancak, Montaigne bir konuda Rabelais’den ayrılmaktadır. Rabelaisbütün yasa ve dini kısıtlamaların ortadan kaldırılmasını savunurken, Montaigne’inbunların tamamen kaldırılmasını önerecek kadar ileri gitmediği görülmektedir

Kaynakça

  • Duval, E. (2011). Putting Religion in Its Place. J. O’brien (Ed.). The Cambridge Companion to Rabelais (pp. 100). Cambrigde: Cambridge UP.
  • Friedrich, H. (1991). Montaigne. Berkeley: University of California Press.
  • Gordon, I. (1960). Introduction. J. Burckhardt. The Civilization of the Renaissance in Italy. (pp. 1-13). New York: The American Library.
  • Highet, G. (1957). The Classical Tradition: Greek and Roman Influences on Western Literature. New York: Oxford University Press.
  • Keohane, N. O. (1977). Montaigne's Individualism. Political Theory, 5(3), 363-390.
  • Lawal, S. (Eds.). (1987). The Norton Anthology of World Masterpieces. New York: W. W. Norton & Company.
  • Montaigne, M. de. (1958). Essays. London: Penguin Books.
  • Rabelais, F. (1987). Gargantua and Pantagruel. S. Lawal et al. (Eds.). The Norton Anthology of World Masterpieces (pp. 1898-1905). New York: W. W. Norton & Company.
  • Yılmaz, A. (2011). François Rabelais’de İnsan İmgesi: Hümanizma ve Ütopya Çerçevesinde Gargantua’yı Okumak. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1(2011), 223-235.

INDIVIDUALISM IN RABELAIS’ GARGANTUA AND MONTAIGNE’S ESSAYS

Yıl 2014, Sayı: 33, 94 - 103, 01.12.2014

Öz

During the Renaissance, man’s view of himself and universe went through considerable changes. Within the frame of humanism, one of the most essential characteristics of man became his individuality and free will, which distinguished his dignity and rank among other creatures. These new ideas were expressed by several thinkers and writers of the time, among whom Montaigne and Rabelais are of great significance. In this paper, a comparative reading of Montaigne’s Essays and Rabelais’ Gargantua is presented. It is argued that both works depict man as an individual capable of governing himself without a need for religion or any kind of authority. Yet, it is seen that Montaigne differs from Rabelais in that he does not suggest abolishing law and religious restrictions completely, while Rabelais goes for it.

Kaynakça

  • Duval, E. (2011). Putting Religion in Its Place. J. O’brien (Ed.). The Cambridge Companion to Rabelais (pp. 100). Cambrigde: Cambridge UP.
  • Friedrich, H. (1991). Montaigne. Berkeley: University of California Press.
  • Gordon, I. (1960). Introduction. J. Burckhardt. The Civilization of the Renaissance in Italy. (pp. 1-13). New York: The American Library.
  • Highet, G. (1957). The Classical Tradition: Greek and Roman Influences on Western Literature. New York: Oxford University Press.
  • Keohane, N. O. (1977). Montaigne's Individualism. Political Theory, 5(3), 363-390.
  • Lawal, S. (Eds.). (1987). The Norton Anthology of World Masterpieces. New York: W. W. Norton & Company.
  • Montaigne, M. de. (1958). Essays. London: Penguin Books.
  • Rabelais, F. (1987). Gargantua and Pantagruel. S. Lawal et al. (Eds.). The Norton Anthology of World Masterpieces (pp. 1898-1905). New York: W. W. Norton & Company.
  • Yılmaz, A. (2011). François Rabelais’de İnsan İmgesi: Hümanizma ve Ütopya Çerçevesinde Gargantua’yı Okumak. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1(2011), 223-235.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52KR54JK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Harika Başpınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Başpınar, H. (2014). Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(33), 94-103.
AMA Başpınar H. Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik. İLKE. Aralık 2014;(33):94-103.
Chicago Başpınar, Harika. “Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 33 (Aralık 2014): 94-103.
EndNote Başpınar H (01 Aralık 2014) Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 33 94–103.
IEEE H. Başpınar, “Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik”, İLKE, sy. 33, ss. 94–103, Aralık 2014.
ISNAD Başpınar, Harika. “Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 33 (Aralık 2014), 94-103.
JAMA Başpınar H. Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik. İLKE. 2014;:94–103.
MLA Başpınar, Harika. “Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 33, 2014, ss. 94-103.
Vancouver Başpınar H. Rebalaıs’nin Gargantua Ve Montaıgne’in Denemeler Eserlerinde Bireycilik. İLKE. 2014(33):94-103.