BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi

Yıl 2004, Sayı: 13, 19 - 28, 01.12.2004

Öz

Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültelerinin yeniden yapılanması sonrası biçimde yapılan değişiklerin, öğretim elemanlarının niteliklerine ne oranda yansıdığını incelemektir. Bu amaçla, eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim elemanlarının çalıştıkları alanları ile yapmış oldukları doktora tez konularının uyumunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi, Türkiye’deki değişik üniversitelerden 13 eğitim fakültesinde farklı bölümlerde görev yapan 403 öğretim elemanından oluşmuştur. Veriler, internet aracılığıyla üniversitelerin hazırlamış oldukları WEB sayfalarından ve YÖK’deki veri tabanından elde edilmiştir. Birinci aşamada, eğitim fakültelerinde çalışan öğretim elemanlarının ad ve soyadları belirlenmiş daha sonra bu kişilerin adları YÖK dokümantasyon veri tabanına girilerek hazırlamış oldukları doktora tezlerinin isimleri incelenmiştir. Bulgular, incelenen 400 öğretim elemanının hazırlamış olduğu doktora tezlerinden 255’inin (% 64) eğitim ile ilgili olmayıp, daha çok alanda uzmanlaşmaya yönelik konulardan oluştuğunu ortaya koymuştur. Bu bulgular, eğitim fakültesinde görev yapan öğretim elemanlarının Fen-Edebiyat fakültelerindeki öğretim elemanlarından farklılaşmadığını göstermektedir.

Yıl 2004, Sayı: 13, 19 - 28, 01.12.2004

Öz

The aim of this study was researched that how the effect of reconstruction of faculty of education on quality of proffessors. For this purpose harmony of field-work with docrate thessis of proffessors in faculty of education was evaluated. The sample was constituted 403 proffessors in 13 faculty of education. Data were collected from WEB site of universities and data base of YOK (High Board of Education). In first stage name and surname of proffessors in faculty of education were gathered in WEB site of universities. In second stage title and field-work of docrate thessis of them were gathered in data base of YOK. Finding showed that there were no field-work 255 than docrate thessis of 403 proffessors. Result of this study showed that there were no difference between proffessors of faculty of education and proffessors of faculty of arts and sciences.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53ER44TZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

BAŞARAN Gençdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Gençdoğan, B. (2004). Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 19-28.
AMA Gençdoğan B. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi. İLKE. Aralık 2004;(13):19-28.
Chicago Gençdoğan, BAŞARAN. “Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 13 (Aralık 2004): 19-28.
EndNote Gençdoğan B (01 Aralık 2004) Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 19–28.
IEEE B. Gençdoğan, “Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi”, İLKE, sy. 13, ss. 19–28, Aralık 2004.
ISNAD Gençdoğan, BAŞARAN. “Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (Aralık 2004), 19-28.
JAMA Gençdoğan B. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi. İLKE. 2004;:19–28.
MLA Gençdoğan, BAŞARAN. “Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 13, 2004, ss. 19-28.
Vancouver Gençdoğan B. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Bölümleri İle Doktora Tez Konuları Arasındaki Uyumun İncelenmesi. İLKE. 2004(13):19-28.