BibTex RIS Kaynak Göster

Socio-Economic Role of Underclass

Yıl 2004, Sayı: 12, 87 - 106, 01.12.2004

Öz

The purpose of this paper is to discuss underclass conception and related theories and to identify the factors that explain the role of underclass, which has became one of the important problems in capitalist societies in last three decades. Thus, this paper attempts to discuss the development of underclass conception in a historical perspective. Additionally this study includes a discussion of underclass definitions and tries to (re)-connect it to poverty conception. Moreover, a discussion of underclass and related theories (exchange theory, social control theory, structural theories, and conflict theory) is employed. The next part of the paper includes a short discussion of recent debates on the subject. Lastly, a discussion on the subject of the role of underclass in a “capitalist” society is taken place on the paper.

Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü

Yıl 2004, Sayı: 12, 87 - 106, 01.12.2004

Öz

Bu yazının amacı son 30 yıldır özellikle kapitalist toplumlarda önemli bir sorun haline gelen sınıf altı (underclass) kavramını ve ilgili kuramları kısaca tartışmak ve sınıf altı’nın kapitalist sistem içerisindeki rolünü belirleyen faktörleri tanımlamaktır. Bu nedenle bu çalışma sınıf-altı kavramını tarihsel gelişimi içinde tartışma girişiminde bulunulacaktır. Ek olarak bu çalışma sınıf-altı tanımlarını tartışarak bu kavramın yoksulluklar ilgisini (yeniden) kurmaya çalışacaktır. Bunların dışında sınıf-altı ve ilgili kuramlar (alış-veriş kuramı, toplumsal kontrol kuramı, yapısal kuramlar ve çatışma kuramı) bu çalışmada yer almaktadır. Çalışmanın son bölümlerinde sınıf-altı’nın “kapitalist” bir toplumda oynadığı rolleri araştırmaya yönelen bir tartışma yer almaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53FC94TY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

ŞİNASİ Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Öztürk, Ş. (2004). Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 87-106.
AMA Öztürk Ş. Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü. İLKE. Aralık 2004;(12):87-106.
Chicago Öztürk, ŞİNASİ. “Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 12 (Aralık 2004): 87-106.
EndNote Öztürk Ş (01 Aralık 2004) Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 87–106.
IEEE Ş. Öztürk, “Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü”, İLKE, sy. 12, ss. 87–106, Aralık 2004.
ISNAD Öztürk, ŞİNASİ. “Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 12 (Aralık 2004), 87-106.
JAMA Öztürk Ş. Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü. İLKE. 2004;:87–106.
MLA Öztürk, ŞİNASİ. “Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 12, 2004, ss. 87-106.
Vancouver Öztürk Ş. Sınıf-Altının Sosyo-Ekonomik Rolü. İLKE. 2004(12):87-106.