BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi

Yıl 2002, Sayı: 9, 1 - 17, 01.12.2002

Öz

Tekerlemeler âşıklar, meddahlar, çocuklar ve geleneksel halk tiyatrosu içinde kullanılan söz kalıplarıdır. Çocukların oyunlarında yer alan tekerlemeler, çocuklar tarafından oluşturulmuş ilk edebi ürünlerden biridir. Tekerlemeler, dış yapılarında kararlılık görülmese de, ses ritmi ile şiirin bir parçası olur. Tekerlemelerin iç yapısı çocukların dünyasını yansıtır. Anlamlı, anlamsız ve hem anlamlı hem de anlamsız yapıları vardır. Tekerlemeler çocuklar tarafından yeniden oluşturulabilir. Tekerlemeler bir amaca yöneliktir. Bu amaç ebe seçmektir. Tekerlemelerle çocuklar dilin pek çok unsurunu bir arada kullanır. Tekerlemeler çocuk edebiyatında önemli bir yere sahiptir. Türkçe’nin eğitim ve öğreniminde katkı sağlar. Tekerlemelerle çocuklar öğrenmeyi öğrenir.

Yıl 2002, Sayı: 9, 1 - 17, 01.12.2002

Öz

Jingles are the word-patterns used by wandering mistrels, public story-tellers children and by the actors of traditional folk theatres and Turkish shadow showmen. Jingles in children games are the fist literary pieses created by children. Although the jingles haven’t got external permanent patterns, they become segment of a poem their sound rhythm. The internal patterns of jingles reflect the world of children. There are both meaningful and meaningless patterns in jingles. They can be recreated by children. They also have got an aim. This aim is to choose a partner. Children can use various elements of the language together in jingles. Jingles has a very distunguished place in children’s literature. They positively contribute to the education of Turkish Language. With jingles children learn the learning

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53GF34VT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

MEHMET NACİ Önal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Önal, M. N. (2002). Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(9), 1-17.
AMA Önal MN. Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi. İLKE. Aralık 2002;(9):1-17.
Chicago Önal, MEHMET NACİ. “Türkçe’nin Eğitimi Ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri Ve Önemi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 9 (Aralık 2002): 1-17.
EndNote Önal MN (01 Aralık 2002) Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 1–17.
IEEE M. N. Önal, “Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi”, İLKE, sy. 9, ss. 1–17, Aralık 2002.
ISNAD Önal, MEHMET NACİ. “Türkçe’nin Eğitimi Ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri Ve Önemi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 (Aralık 2002), 1-17.
JAMA Önal MN. Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi. İLKE. 2002;:1–17.
MLA Önal, MEHMET NACİ. “Türkçe’nin Eğitimi Ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri Ve Önemi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 9, 2002, ss. 1-17.
Vancouver Önal MN. Türkçe’nin Eğitimi ve Öğretiminde Oyun Tekerlemelerinin Yeri ve Önemi. İLKE. 2002(9):1-17.