Businesses generally as crisis prevention, crisis to defend against the pass and savings prefer to tend towards. But the real savings, not adjourn to meet the need, using available opportunities to reduce the cost of resolving the needs of. That in times of crisis, especially the ones in the field of marketing, manage serious crisis and this crisis can create opportunity. Consumers' demand for the product is decreasing, trends in spending is falling, producers, declining confidence in the products and services. Marketing management applied to the period of crisis, the crisis can convert opportunities. In recent years, crises and serious damage to the tourism sector has also affected the worst sense. Hotel companies in crisis management is now more deeply examine the marketing strategies depending on the customers in different ways and even in this period should win.
İşletmeler genellikle krize karşı önlem olarak, kriz karşısında savunmaya geçmeyi ve tasarrufa yönelmeyi tercih etmektedirler. Fakat asıl tasarruf, ihtiyacı karşılamayı ertelemek değil, elverişli fırsatları kullanarak ihtiyaçları gidermenin maliyetini azaltmaktır. İşte kriz dönemlerinde, özellikle pazarlama alanında yapılacak olanlarla, ciddi anlamda krizi yönetmek ve bu krizden fırsat yaratmak mümkündür. Tüketicilerin ürüne olan talebi azalmakta, harcama eğilimleri düşmekte, üreticilere, ürün ve hizmetlere olan güven azalmaktadır. Kriz döneminde uygulanan pazarlama stratejileri, krizi fırsata çevirebilmektedir. Son yıllarda yaşanan krizler turizm sektörünü de kötü anlamda etkilemiş ve ciddi zararlar vermiştir. Otel işletmeleri de artık kriz yönetimine bağlı olarak pazarlama stratejilerini daha derin bir şekilde irdelemeliler ve farklı yollarla müşterilerini bu dönemde bile kazanabilmelidirler.
Diğer ID | JA52SG86KK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 27 |