BibTex RIS Kaynak Göster

IMPLEMENTATION OF HOSPITALITY ORGANIZATIONS MARKETING STRATEGIES DURING THE CRISIS

Yıl 2011, Sayı: 27, 69 - 88, 01.12.2011

Öz

Businesses generally as crisis prevention, crisis to defend against the pass and savings prefer to tend towards. But the real savings, not adjourn to meet the need, using available opportunities to reduce the cost of resolving the needs of. That in times of crisis, especially the ones in the field of marketing, manage serious crisis and this crisis can create opportunity. Consumers' demand for the product is decreasing, trends in spending is falling, producers, declining confidence in the products and services. Marketing management applied to the period of crisis, the crisis can convert opportunities. In recent years, crises and serious damage to the tourism sector has also affected the worst sense. Hotel companies in crisis management is now more deeply examine the marketing strategies depending on the customers in different ways and even in this period should win.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2009). Kriz Yönetiminde Liderlik, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Soysal Bilimler E-Dergisi, no:18, Kırgızistan Asunakutlu T., vd.( 2003). Kriz Yönetimi Üzerine Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c: 5, no:1, s. 141-163
  • Ateş, M. (2006). Kriz Yönetimi ve Rekabet Stratejileri: Türk Hava Yollarında Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Sivas
  • Düzgün, K. (2007). Hazır Giyim İşletmelerinin Kriz Dönemlerinde Uyguladıkları Pazarlama Stratejileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara
  • Ekşi, İ. H. (2007). Finansal Krizlerin Kobi’ler Üzerinde Etkileri ve Başarılı- Başarısız Kobi’lerin Kriz Dönemi Stratejileri , Doktora Tezi,,
  • Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Isparta
  • Karakaya, A. (2004). Stratejik Yönetim Sisteminin Kriz Yönetimine Katkısı Üzerine Bir Araştırma, Karabük Üniversitesi, Teknoloji Dergisi, c:7, no:2, s: 225- 233, Zonguldak
  • Kaşlı,M., İlban, O. ve Şahin, B. (Kış 2009). Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizm, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, c:8, no:27
  • Kaya, S. (2009). Kriz Yönetimi ve Ekonomik Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, İstanbul
  • Korkmazyürek, H. ve Basım H. N. (2009). İş Modeli ve Kriz Yönetimi, Siyasal Yayınevi, 1.Baskı, Ankara
  • Köroğlu, A. (2004). Turizmde Kriz Yönetimi - Otel İşletmelerinde ve Seyahat Acentelerinde Bir Uygulama, Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir
  • Luecke R. ( 2009). Kriz Yönetimi, Çvr. Sarıkaya, Ö., Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 3. Baskı, İstanbul
  • Otan, G. (2007). Otel İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri ve Bir Örnek Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara
  • Öğüt, A. (2003). Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Kriz Yönetimi Yaklaşımları: Tekstil Sektörü Örneği, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, no:9, Konya
  • Patan, G. N. (2009). İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Stratejisinin Önemi’, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Anabilim Dalı, Araştırma Yöntemleri Bilim Dalı, Konya
  • Sucu, Y. (2000). Kriz Yönetimi, Elit Yayıncılık, Ankara
  • Şahin, S. (2005). Kriz ve Kriz Yönetimi Kapsamında Küçülme: Konaklama İşletmelerinde Örnek Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir
  • Tuğcu, Ş. (2004). Kriz Yönetiminde Liderlik Kavramının Önemi, Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi,c:3, no:2, s: 16-22, Konya
  • Tüz, M. (2008). Kriz Yönetimi- Uygulamalar İçin Temel Adımlar, Alfa Aktüel Yayıncılık., 4.Baskı, Bursa
  • Ulutaş, S. (2010). Kriz Yönetimi ve Dönüşümcü Liderlik, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yöneticiliği ve Deneticiliği Programı, İzmir
  • Yılmaz, Ö. D. (2004). Turizm İşletmelerinde Kriz Yönetimi ve Konaklama İşletmeleri Yöneticilerinin Krizlere İlişkin Yaklaşımlarına Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir

KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA

Yıl 2011, Sayı: 27, 69 - 88, 01.12.2011

Öz

İşletmeler genellikle krize karşı önlem olarak, kriz karşısında savunmaya geçmeyi ve tasarrufa yönelmeyi tercih etmektedirler. Fakat asıl tasarruf, ihtiyacı karşılamayı ertelemek değil, elverişli fırsatları kullanarak ihtiyaçları gidermenin maliyetini azaltmaktır. İşte kriz dönemlerinde, özellikle pazarlama alanında yapılacak olanlarla, ciddi anlamda krizi yönetmek ve bu krizden fırsat yaratmak mümkündür. Tüketicilerin ürüne olan talebi azalmakta, harcama eğilimleri düşmekte, üreticilere, ürün ve hizmetlere olan güven azalmaktadır. Kriz döneminde uygulanan pazarlama stratejileri, krizi fırsata çevirebilmektedir. Son yıllarda yaşanan krizler turizm sektörünü de kötü anlamda etkilemiş ve ciddi zararlar vermiştir. Otel işletmeleri de artık kriz yönetimine bağlı olarak pazarlama stratejilerini daha derin bir şekilde irdelemeliler ve farklı yollarla müşterilerini bu dönemde bile kazanabilmelidirler.

Kaynakça

  • Arslan, A. (2009). Kriz Yönetiminde Liderlik, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Soysal Bilimler E-Dergisi, no:18, Kırgızistan Asunakutlu T., vd.( 2003). Kriz Yönetimi Üzerine Bir Araştırma, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c: 5, no:1, s. 141-163
  • Ateş, M. (2006). Kriz Yönetimi ve Rekabet Stratejileri: Türk Hava Yollarında Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Sivas
  • Düzgün, K. (2007). Hazır Giyim İşletmelerinin Kriz Dönemlerinde Uyguladıkları Pazarlama Stratejileri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Giyim Endüstrisi ve Moda Tasarımı Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara
  • Ekşi, İ. H. (2007). Finansal Krizlerin Kobi’ler Üzerinde Etkileri ve Başarılı- Başarısız Kobi’lerin Kriz Dönemi Stratejileri , Doktora Tezi,,
  • Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Isparta
  • Karakaya, A. (2004). Stratejik Yönetim Sisteminin Kriz Yönetimine Katkısı Üzerine Bir Araştırma, Karabük Üniversitesi, Teknoloji Dergisi, c:7, no:2, s: 225- 233, Zonguldak
  • Kaşlı,M., İlban, O. ve Şahin, B. (Kış 2009). Modern Pazarlama Stratejileri: AB ve Türk Turizm, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, c:8, no:27
  • Kaya, S. (2009). Kriz Yönetimi ve Ekonomik Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Anabilim Dalı, İstanbul
  • Korkmazyürek, H. ve Basım H. N. (2009). İş Modeli ve Kriz Yönetimi, Siyasal Yayınevi, 1.Baskı, Ankara
  • Köroğlu, A. (2004). Turizmde Kriz Yönetimi - Otel İşletmelerinde ve Seyahat Acentelerinde Bir Uygulama, Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir
  • Luecke R. ( 2009). Kriz Yönetimi, Çvr. Sarıkaya, Ö., Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 3. Baskı, İstanbul
  • Otan, G. (2007). Otel İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri ve Bir Örnek Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Ankara
  • Öğüt, A. (2003). Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi İşletmelerinde Kriz Yönetimi Yaklaşımları: Tekstil Sektörü Örneği, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, no:9, Konya
  • Patan, G. N. (2009). İşletmelerde Kriz Yönetimi ve Stratejisinin Önemi’, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Anabilim Dalı, Araştırma Yöntemleri Bilim Dalı, Konya
  • Sucu, Y. (2000). Kriz Yönetimi, Elit Yayıncılık, Ankara
  • Şahin, S. (2005). Kriz ve Kriz Yönetimi Kapsamında Küçülme: Konaklama İşletmelerinde Örnek Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı, Balıkesir
  • Tuğcu, Ş. (2004). Kriz Yönetiminde Liderlik Kavramının Önemi, Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi,c:3, no:2, s: 16-22, Konya
  • Tüz, M. (2008). Kriz Yönetimi- Uygulamalar İçin Temel Adımlar, Alfa Aktüel Yayıncılık., 4.Baskı, Bursa
  • Ulutaş, S. (2010). Kriz Yönetimi ve Dönüşümcü Liderlik, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yöneticiliği ve Deneticiliği Programı, İzmir
  • Yılmaz, Ö. D. (2004). Turizm İşletmelerinde Kriz Yönetimi ve Konaklama İşletmeleri Yöneticilerinin Krizlere İlişkin Yaklaşımlarına Yönelik Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, İzmir
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52SG86KK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aytekin Fırat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Fırat, A. (2011). KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(27), 69-88.
AMA Fırat A. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. İLKE. Aralık 2011;(27):69-88.
Chicago Fırat, Aytekin. “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27 (Aralık 2011): 69-88.
EndNote Fırat A (01 Aralık 2011) KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 69–88.
IEEE A. Fırat, “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA”, İLKE, sy. 27, ss. 69–88, Aralık 2011.
ISNAD Fırat, Aytekin. “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 27 (Aralık 2011), 69-88.
JAMA Fırat A. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. İLKE. 2011;:69–88.
MLA Fırat, Aytekin. “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 27, 2011, ss. 69-88.
Vancouver Fırat A. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN KRİZ DÖNEMİNDE UYGULADIKLARI PAZARLAMA STRATEJİLERİNE YÖNELİK BİR UYGULAMA. İLKE. 2011(27):69-88.