Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerini bazı değişkenler açısından incelemektir. Çalışmada, ilköğretim okulu öğretmenlerinin zaman yönetimi hakkındaki görüşlerinde cinsiyet, kıdem ve okul türü değişkenleri açısından farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışma Denizli il örnekleminde 468 ilköğretim okulu öğretmeninin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin cinsiyet, kıdem ve okul türü değişkenlerine göre zaman yönetimi hakkındaki görüşlerini belirlemek için Britton ve Tesser (1991) tarafından geliştirilen Zaman Yönetimi Envanterinin 23 maddelik adaptasyonu olan “Zaman Yönetimi Anketi” uygulanmıştır. Ankette elde edilen nicel verilerin değerlendirilmesinde betimsel istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: İlköğretim Okulu I. II. Kademe öğretmenlerinin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşlerinde “kıdem (hizmet yılı)”e bağlı anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ancak İlköğretim Okulu öğretmenlerinin genel zaman yönetimi (zaman planlaması, zaman tutumları ve zaman harcattırıcılar) hakkındaki görüşlerinde “cinsiyet ve okul türü”ne bağlı anlamlı bir farklılık görülmemektedir.
The purpose of this study was to investigate the views of elementary school teachers about the time management according to some variables. This study intended to determine differences in the views of elementary school teachers about the time management gender, experience and school type. There were a total of four hundreds sixty eight elementary school teacher involved in this study conducted in Denizli. The researcher used an inventory called “Time Management Inventory” developed by Britton and Tesser (1991). The adapted version of the inventory including 23 items was used in this study to find out the views of the participants according to variables of gender, experience and school type. After the collection of the quantitative data, the researchers used descriptive statistics, t test and One-Way ANOVA in the analysis of the data. The following results have been reached according to the findings: There is significant difference in the views of elementary and middle school teachers about the general time management according to variable of experience. But there is no significant difference in the views of elementary school teachers about the general time management according to variable of gender and school type.
Diğer ID | JA52UK73BM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 24 |