Çalışmamızda, ikinci dil öğreniminde Yabancı dil öğretmen adaylarının güdüleme stratejilerinin hangilerini ne derece önemli olarak değerlendirdikleri ve bu değerlendirmeye ilişkin görüşlerinin bazı faktörlere(sınıf düzeyi, mezun olunan okul, cinsiyet)göre değişip değişmediği araştırılmıştır. Araştırmaya Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi İngilizce Öğretmenliği Programına devam eden 179 öğrenci katılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular, sınf içi etkinliklerde güdüleme stratejilerinin kullanılmasının ikinci bir dilin öğrenilmesinde önemli olduğu vurgulanmaktadır. Hem erkek öğrenciler hemde kız öğrencilerin güdüleme stratejilerini önemsedikleri görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin sınıf düzeyleri ve mezun oldukları okul türlerine göre bazı güdüleme stratejilerinin kullanılmasını farklı derecede önemsedikleri belirlenmiştir.
The present study investigates how much importance the pre-service English teachers attach to the motivational strategies and whether their opinions about the importance of the strategies vary depending on some variables (grade level, the high school graduated, gender). The participants of the study are 179 pre-service English teachers studying in the ELT department of the Education Faculty at Muğla University. The findings of the study indicate that the use of the motivational strategies in classroom activities has important influence on learning a second language. It was found that both the male and female students find the motivational strategies important. Moreover, it was found that different levels of importance are attached to the use of the motivational strategies depending on the grade level and high school graduated.
Motivation Motivational Strategies Teacher Education Learning
Diğer ID | JA52VD57NJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 23 |