BibTex RIS Kaynak Göster

Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması

Yıl 2008, Sayı: 21, 199 - 218, 01.12.2008

Öz

Değerlendirme, öğretmenlerin bir program veya öğretim yaklaşımının planlandığı gibi uygulanıp uygulanmadığına karar vermelerine ve tasarlanmış amaç ve hedeflere ulaşma derecesini belirlemelerine yardımcı olarak kullanılabilecek bir araçtır. Birçok değerlendirme türü 20. yüzyılda ortaya çıkmıştır. Literatür taraması modeline dayalı olarak gerçekleştirilen betimsel nitelikteki bu çalışmanın temel amacı, uluslararası literatürde yer alan çeşitli program değerlendirme türlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışmada öncelikle uluslararası literatürde yer alan çeşitli program değerlendirme türleri tanıtılmakta, daha sonra her bir değerlendirme türü karşılaştırılmalı olarak inceleme konusu yapılmaktadır. Çalışmanın son kısmında ise, teorisyenler, program yöneticileri,değerlendirme konusunda eğitim veren uzmanlar, değerlendirme uygulayıcıları ve program değerlendirmecilerin daha iyi değerlendirme yaklaşımı geliştirmeleri ve etkili program değerlendirme yaklaşımları tasarlama,geliştirme ve uygulamalarına yönelik temel sonuçlar ve önerilere yer verilmişti

INTRODUCTION AND COMPARISON OF DIFFERENT PROGRAM EVALUATION APPROACHES

Yıl 2008, Sayı: 21, 199 - 218, 01.12.2008

Öz

Evaluation is a tool which can be used to help teachers judge whether a curriculum or instructional approach is being implemented as planned, and to assess the extent to which stated goals and objectives are being achieved. A variety of evaluation approaches emerged during the 20th century. The main aim of this descriptive study ,which based to literature reviewing model, is to review comparatively the different program evaluation approaches frequently mentioned in the international literature . The study firstly, introduces different program evaluation approaches in international literature , than compares and discusses each program evaluation approach ,and finally, presents some suggestions on standards to guide development of better evaluation approaches and planning,developing and applying of effective program evaluation approaches for the theoreticians, program directors , evaluation trainers , the practitioners of evaluation ,and program evaluators .

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52ZC96ZN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

SALİH Uşun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Uşun, S. (2008). Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(21), 199-218.
AMA Uşun S. Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. İLKE. Aralık 2008;(21):199-218.
Chicago Uşun, SALİH. “Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 21 (Aralık 2008): 199-218.
EndNote Uşun S (01 Aralık 2008) Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21 199–218.
IEEE S. Uşun, “Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”, İLKE, sy. 21, ss. 199–218, Aralık 2008.
ISNAD Uşun, SALİH. “Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 21 (Aralık 2008), 199-218.
JAMA Uşun S. Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. İLKE. 2008;:199–218.
MLA Uşun, SALİH. “Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 21, 2008, ss. 199-18.
Vancouver Uşun S. Çeşitli Program Değerlendirme Yaklaşımlarının Karşılaştırılması. İLKE. 2008(21):199-218.