Konaklama işletmeleri de, diğer işletmeler gibi rekabet üstünlüğü sağlayabilmek ve gelirlerini artırabilmek için insan kaynaklarını daha etkin kullanmaya çalışmaktadırlar. Bu kapsamda örgüt kültürü, belirtilen amaçları gerçekleştirebilmek için stratejik bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Gerçekleştirilen araştırmada, Ankara ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde örgüt kültürü uygulamalarının etkinliğinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yapılan araştırmada öncelikle ölçeğin güvenilirliği test edilmiş, daha sonra işgörenlerin ifadelere ve boyutlara yönelik cevap dağılımları incelenmiştir. Ayrıca, kültür boyutlarına ilişkin faktörlerin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediğinin de t-testi yardımıyla tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, elde edilen bulgulardan kadın işgörenlerin yapmış olduğu değerlendirmelerin, erkek işgörenlere oranla daha olumlu olduğu tespit edilmiştir.
Service firms, just like manufacturing firms try to utilize their human resources more efficiently to be able to boost their income and provide them with a competitive advantage. In that matter, organizational culture comes up as a strategical tool in order to achieve those goals. In the research that has been implemented, it has been aimed to figure out the efficiency of Organizational Culture in the five star lodging operations in Ankara. In the research, first of all, the reliability of the scale has been tested and then the answers of employees according to definitions and dimensions have been evaluated. In addition, it has been aimed to find out if the factors related to culture vary according to the gender with the help of the T-Test. In that scope, it has been found that female employees’ evaluations had more positively compared to male employees.
Diğer ID | JA53AA76FC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 17 |