Bir popüler kültür ürünü olan reklam, gündelik yaşam ideolojileri oluşturmaktadır ve reklamı yapılan ürün aracılığı ile de bu ideolojileri tüketmemizi sağlamaktadır ayrıca üretim araçları da öncelikle bireyi, ardından da toplumu reklamlar aracılığı ile belli bazı tutum ve davranışlara uyum sağlamaya itmektedir. Reklam, kitle kültürünün sahip olduğu özellikleri de kullanarak toplumu egemen ideoloji çerçevesinde yeniden üretmeye çalışmaktadır. Kitle iletişim araçları içerisinde en kolay ulaşılabilir olan televizyon, kitle kültürünü üreten kurumlardan biri olarak ilettiği mesajlarla bireyleri yönlendirme gücüne sahiptir. Reklam, bireylerde duygusal boşluk ve eksiklik hissi yaratır ve sunduğu ürünlerle de bunların giderileceğine insanları inandırmak için her yolu dener. Günümüzde insanların daha erdemli bir yaşam adına verdikleri emek ya da yaptıkları üretimle ilgilenmek yerine, daha iyi birer tüketici olmaları için ne yapılması gerektiği üzerine çalışılmaktadır. Elbette bu kapitalist sistemin bir sonucudur. Bu çalışmada bir popüler kültür ürünü olarak adlandırdığımız, Nil Karaibrahimgil’i ve onun şahsında ortaya çıkan farklı kimlikleri ve bu kimliklerle tutundurulmak istenilen ürün ve markaları incelenmeye çalışılmıştır.
Bir popüler kültür ürünü olan reklam, gündelik yaşam ideolojileri oluşturmaktadır ve reklamı yapılan ürün aracılığı ile de bu ideolojileri tüketmemizi sağlamaktadır ayrıca üretim araçları da öncelikle bireyi, ardından da toplumu reklamlar aracılığı ile belli bazı tutum ve davranışlara uyum sağlamaya itmektedir. Reklam, kitle kültürünün sahip olduğu özellikleri de kullanarak toplumu egemen ideoloji çerçevesinde yeniden üretmeye çalışmaktadır. Kitle iletişim araçları içerisinde en kolay ulaşılabilir olan televizyon, kitle kültürünü üreten kurumlardan biri olarak ilettiği mesajlarla bireyleri yönlendirme gücüne sahiptir. Reklam, bireylerde duygusal boşluk ve eksiklik hissi yaratır ve sunduğu ürünlerle de bunların giderileceğine insanları inandırmak için her yolu dener. Günümüzde insanların daha erdemli bir yaşam adına verdikleri emek ya da yaptıkları üretimle ilgilenmek yerine, daha iyi birer tüketici olmaları için ne yapılması gerektiği üzerine çalışılmaktadır. Elbette bu kapitalist sistemin bir sonucudur. Bu çalışmada bir popüler kültür ürünü olarak adlandırdığımız, Nil Karaibrahimgil’i ve onun şahsında ortaya çıkan farklı kimlikleri ve bu kimliklerle tutundurulmak istenilen ürün ve markaları incelenmeye çalışılmıştır.
Popular Culture Advertisement Identity Mark Model Communication
Diğer ID | JA53AE48HC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 17 |