BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi

Yıl 2006, Sayı: 16, 10 - 21, 01.12.2006

Öz

Güncel bir tartışma konusuna farklı bir bakış açısı kazandırmak amacıyla hazırlanan bu çalışmada, sundukları eğitim-öğretim hizmetlerinin etkinliği dikkate alınarak, iktisat öğretisi açısından bir üniversiteler ligi oluşturulmuştur. Bu sıralama oluşturulurken dikkate alınan kriter, merkezi giriş sınavındaki (ÖSS) başarı sırası ile Kamu Personeli Seçme Sınavındaki (KPSS) başarı sırası arasındaki farktır. Bu kriter doğrultusunda oluşturulan sıralama, içeriği itibariyle hayli ilginçtir. Erciyes, Muğla, Abant İzzet Baysal üniversiteleri öğrencileri üzerinde en fazla nispi katma değer yaratan başarılı üniversiteler arasında yer alırken, Boğaziçi, İstanbul, Anadolu ve Uludağ Üniversiteleri öğrencileri üzerinde negatif nispi katma değer yaratan başarısız üniversiteler grubunda yer almıştır.

Kaynakça

  • http://www.osym.gov.tr, 2000, 2001 OSS Sınav Sonuç Đstatistikleri, 2004, 2005 KPSS Sınav Sonuç Đstatistikleri.

University League as the Relative Added Value Created by the Departments of Economics on the Students in Turkey

Yıl 2006, Sayı: 16, 10 - 21, 01.12.2006

Öz

In this study which is purposed to give a different point of view to a current debate in ranking the universities, a league for universities in the education of economics has been established by paying attention to the activities of education and training provided by the universities. The criterion which has been taken into consideration in making the rank is the difference between the rank of accomplishment in the Central Examination for Student Placement (ÖSS) and the rank of accomplishment in the Selection Examination for Civil Servants (KPSS). The rank made for this direction is very interesting in the respect of its content. The Universities of Erciyes, Muğla and Abant Đzzet Baysal are among the most successful universities which have created relatively maximum positive value added to their students while the Universities of Boğaziçi, Đstanbul, Anadolu and Uludağ are among the unsuccessful universities which have created relatively negative value-added to their students.

Kaynakça

  • http://www.osym.gov.tr, 2000, 2001 OSS Sınav Sonuç Đstatistikleri, 2004, 2005 KPSS Sınav Sonuç Đstatistikleri.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53CD95BJ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

RAHMİ Yamak Bu kişi benim

FERHAT Topbaş

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Yamak, R., & Topbaş, F. (2006). Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(16), 10-21.
AMA Yamak R, Topbaş F. Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi. İLKE. Aralık 2006;(16):10-21.
Chicago Yamak, RAHMİ, ve FERHAT Topbaş. “Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 16 (Aralık 2006): 10-21.
EndNote Yamak R, Topbaş F (01 Aralık 2006) Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 10–21.
IEEE R. Yamak ve F. Topbaş, “Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi”, İLKE, sy. 16, ss. 10–21, Aralık 2006.
ISNAD Yamak, RAHMİ - Topbaş, FERHAT. “Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 16 (Aralık 2006), 10-21.
JAMA Yamak R, Topbaş F. Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi. İLKE. 2006;:10–21.
MLA Yamak, RAHMİ ve FERHAT Topbaş. “Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 16, 2006, ss. 10-21.
Vancouver Yamak R, Topbaş F. Türkiye’de İktisat Bölümlerinin İktisat Öğretisi Bakımından Yarattıkları Katma Değer İtibariyle Üniversite Ligi. İLKE. 2006(16):10-21.