BibTex RIS Kaynak Göster

Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar

Yıl 2005, Sayı: 15, 25 - 35, 01.12.2005

Öz

Bu çalışma, gelecekte sağlık bakım profesyoneli olacak öğrencilerin ruhsal durumlarının ve yaklaşımlarının değerlendirilmesi amacı ile tanımlayıcı olarak planlanmıştır.. Çalışmanın örneklemini Fethiye Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin tamamı oluşturmuştur (N=154). Veriler Kısa Semptom Envanteri (KSE) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya alınan öğrencilerin çoğunluğunu kız (%67.5), normal lise mezunu (%59), babası çalışan (%46.8), annesi çalışmayan ev hanımı olan (%90.9), 3 ve üzeri kardeşe sahip (%44.2) ve ailesi Ege bölgesinde oturanlar(%38.3) oluşturmaktadır. Ruhsal durum değerlendirilmesinde öğrencilerin çoğunluğunun (%56) ruhsal durumları sağlıklı bulunmuş olup %36’sının uyarı ve %8’inin rehberlik-danışmanlık düzeyinde sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aştı N, Ergende Kendilik Kavramı İle Aile ve Ruh Sağlığı İlişkisi, Milli Pediatri Derneği Program ve Özet Kitabı, İstanbul,1997.
  • Aştı N.,Kelleci M.,ve ark, Bir ilköğretim Okulu Öğrencilerinin Ruhsal Durumlarının Değerlendirilmesi, İstanbul,2001.
  • Çuhadaroğlu F,Üniversite Öğrencilerinde Psikiyatrik Semptom Dağılımı, 22.Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Marmaris,1986.
  • Dağ İ,Belirti Tarama Listesi(SCL90 R),Üniversite öğrencileri Güvenirliği ve Geçerliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 2 1991,s 5-12.
  • Karapınar İ, Erzurum Kız Meslek Lisesi Öğrencilerinde Ruhsal Belirtiler Dağılımı, 28.Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, İzmir.1990.
  • Pektekin Ç. AŞTI, N. BATMAZ, M., ve ark,İ .Ü.FNHYO 1. Sınıf Öğrencilerinin Ruhsal Belirti Durumları, Hemşirelik Bülteni Dergisi, Cilt IX, Sayı 37, 1995, s 1-6.
  • Savaşır I., Şahin H.N.: Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme:Sık Kullanılan Ölçekler, Türk Psikologlar Derneği Yayınları No:9, 1997.
  • Terakye G, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Ruhsal Durum Etkileşiminin Değerlendirilmesi, 25. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin,1989.
  • -----------, Psikoloji. Gençlik dönemi uyum sorunları http://aileniz.net/saglik, 3 Şubat 2005.
  • -----------, Gençlik Dönemleri, http//www.sosyalhizmet.org, 3 Şubat 2005.

The Psychological Conditions of the Students Who Will Graduate as Health Care Professional

Yıl 2005, Sayı: 15, 25 - 35, 01.12.2005

Öz

Bu çalışma, gelecekte sağlık bakım profesyoneli olacak öğrencilerin ruhsal durumlarının ve yaklaşımlarının değerlendirilmesi amacı ile tanımlayıcı olarak planlanmıştır.. Çalışmanın örneklemini Fethiye Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin tamamı oluşturmuştur (N=154). Veriler Kısa Semptom Envanteri (KSE) kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya alınan öğrencilerin çoğunluğunu kız (%67.5), normal lise mezunu (%59), babası çalışan (%46.8), annesi çalışmayan ev hanımı olan (%90.9), 3 ve üzeri kardeşe sahip (%44.2) ve ailesi Ege bölgesinde oturanlar(%38.3) oluşturmaktadır. Ruhsal durum değerlendirilmesinde öğrencilerin çoğunluğunun (%56) ruhsal durumları sağlıklı bulunmuş olup %36’sının uyarı ve %8’inin rehberlik-danışmanlık düzeyinde sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aştı N, Ergende Kendilik Kavramı İle Aile ve Ruh Sağlığı İlişkisi, Milli Pediatri Derneği Program ve Özet Kitabı, İstanbul,1997.
  • Aştı N.,Kelleci M.,ve ark, Bir ilköğretim Okulu Öğrencilerinin Ruhsal Durumlarının Değerlendirilmesi, İstanbul,2001.
  • Çuhadaroğlu F,Üniversite Öğrencilerinde Psikiyatrik Semptom Dağılımı, 22.Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Marmaris,1986.
  • Dağ İ,Belirti Tarama Listesi(SCL90 R),Üniversite öğrencileri Güvenirliği ve Geçerliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 2 1991,s 5-12.
  • Karapınar İ, Erzurum Kız Meslek Lisesi Öğrencilerinde Ruhsal Belirtiler Dağılımı, 28.Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, İzmir.1990.
  • Pektekin Ç. AŞTI, N. BATMAZ, M., ve ark,İ .Ü.FNHYO 1. Sınıf Öğrencilerinin Ruhsal Belirti Durumları, Hemşirelik Bülteni Dergisi, Cilt IX, Sayı 37, 1995, s 1-6.
  • Savaşır I., Şahin H.N.: Bilişsel-Davranışçı Terapilerde Değerlendirme:Sık Kullanılan Ölçekler, Türk Psikologlar Derneği Yayınları No:9, 1997.
  • Terakye G, Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde Benlik Saygısı ve Ruhsal Durum Etkileşiminin Değerlendirilmesi, 25. Ulusal Psikiyatri ve Nörolojik Bilimler Kongresi, Mersin,1989.
  • -----------, Psikoloji. Gençlik dönemi uyum sorunları http://aileniz.net/saglik, 3 Şubat 2005.
  • -----------, Gençlik Dönemleri, http//www.sosyalhizmet.org, 3 Şubat 2005.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53CJ98VD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

NESRİN Aştı Bu kişi benim

GÜLTER Acar Bu kişi benim

HATİCE Bağcı Bu kişi benim

İSMAİL Bağcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Aştı, N., Acar, G., Bağcı, H., Bağcı, İ. (2005). Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(15), 25-35.
AMA Aştı N, Acar G, Bağcı H, Bağcı İ. Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar. İLKE. Aralık 2005;(15):25-35.
Chicago Aştı, NESRİN, GÜLTER Acar, HATİCE Bağcı, ve İSMAİL Bağcı. “Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları Ve Yaklaşımlar”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 15 (Aralık 2005): 25-35.
EndNote Aştı N, Acar G, Bağcı H, Bağcı İ (01 Aralık 2005) Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 25–35.
IEEE N. Aştı, G. Acar, H. Bağcı, ve İ. Bağcı, “Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar”, İLKE, sy. 15, ss. 25–35, Aralık 2005.
ISNAD Aştı, NESRİN vd. “Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları Ve Yaklaşımlar”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 15 (Aralık 2005), 25-35.
JAMA Aştı N, Acar G, Bağcı H, Bağcı İ. Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar. İLKE. 2005;:25–35.
MLA Aştı, NESRİN vd. “Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları Ve Yaklaşımlar”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 15, 2005, ss. 25-35.
Vancouver Aştı N, Acar G, Bağcı H, Bağcı İ. Sağlık Bakım Profesyoneli Olarak Yetişecek Öğrencilerin Ruhsal Durumları ve Yaklaşımlar. İLKE. 2005(15):25-3.